خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی استان:

قزوین ظرفیت جذب تجار قزاقستانی را دارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۸۲

رئیس اتاق بازرگانی استان قزوین گفت: استان قزوین به علت دارا بودن ظرفیت‌های صنعتی و کشاورزی می‌تواند تجار قزاقستانی بسیاری جذب کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، مهدی بخشنده در بازدید سفیر قزاقستان از چند واحد تولیدی در قزوین، اظهار کرد: قزوین به همراه شهرهای تبریز، مشهد، اصفهان و شیراز جزو پنج استان صنعتی کشور محسوب می‌شود و با چهار هزار و ۲۰۰ واحد تولیدی فعال دارای محصولات متنوع تولیدی است.

رئیس اتاق بازرگانی استان به دشت قزوین اشاره و یادآور شد: با وجود آنکه قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور ایران را دارد اما این دشت طوری طراحی شده که بتواند ۱۰ درصد از نیاز غذایی کشور را تامین کند تا جایی که امروز قزوین در زمینه تولیدات دامی نظیر تخم مرغ و محصولات لبنی جزو استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود.    

به گفته بخشنده، نزدیکی دیدگاه‌های سیاسی قزاقستان با کشور ما، وجود روابط سیاسی مناسب، مرز مشترک این کشور با روسیه و چین، عضویت در سازمان تجارت جهانی، راه داشتن با دریای خزر به همراه وجود ظرفیت‌های بالقوه از علت‌های مهم ایران و استان قزوین برای همکاری و سرمایه‌گذاری‌های بیشتر با کشور قزاقستان است.

وی تصریح کرد: ایجاد ارزش افزوده بر روی کالاهای قزاقستان، جذب نیروی کار در دو سطح ساده و نیمه ماهر، تقویت شرکت‌های توزیع و حمل و نقل برای این کشور و همچنین ارتقا نقش کریدوری و لجستیکی قزاستان از جمله مزیت‌های ایران برای کشور قزاستان محسوب می‌شود.

این مسئول، بندر آکتائو قزاقستان را نزدیکترین مکان به مرزهای آبی کشور ما دانست و گفت: قزوین با بنادر انزلی ۲ و نوشهر نیز ۳.۵ ساعت فاصله دارد و به همین لحاظ کریدور خوبی برای صادرات محصولات برای سایر کشورهای cis باشد.

رئیس اتاق بازرگانی استان، وجود صنایع غذایی و تبدیلی بخش کشاورزی، ایجاد نیروگاه های سبز و احداث کارخانه تولید مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی نیز از جمله فرصت‌های مناسب سرمایه‌گذاری استان در بندر آکتائو به شمار می رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز