خبرگزاری کار ایران

معاون بودجه شهرداری قزوین مطرح کرد:

توجه ویژه به مناطق کم برخوردار در بودجه سال آینده قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۸۰

مدیر برنامه‌ و بودجه شهرداری قزوین گفت: یکی از برنامه های قابل توجه در بودجه سال 99 شهرداری قزوین عدالت و فرصت برابر در مناطق کم برخوردار است.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا در قزوین، علی نعیمی پور اظهار کرد: بودجه سال آینده شهر قزوین با لحاظ‌کردن سند چشم‌انداز توسعه 1404، برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری قزوین و سایر اسناد بالادستی از جمله لایحه برنامه ششم تقدیمی دولت به مجلس و بودجه سال 99 کشور و نیز بخشنامه بودجه شهرداری‌ها ابلاغی از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همچنین نقطه نظرات شورای اسلامی شهر قزوین تدوین‌شده است.

مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری قزوین افزود: لایحه بودجه 99 شهرداری قزوین از ویژگی‌هایی چون اصلاح نظام مالی، مشارکت گیری از شهروندان، اهتمام بر انضباط مالی، برقراری حسابداری تعهدی و بودجه‌ریزی بر مبنای عملکرد برخوردار است و در بودجه سال آینده شهرداری افزایش سطح درآمدهای پایدار، واقعی کردن اعتبارات هزینه‌ای، در اولویت گذاشتن پروژه‌های نیمه‌تمام و نگهداری از زیرساخت‌های شهری و پیگیری مطالبات شهرداری از دستگاه‌ها و اشخاص حقیقی و حقوقی در نظر گرفته‌شده است.

نعیمی پور بیان کرد: تدوین تلفیقی بودجه با هدف شفاف‌سازی درآمد و هزینه، بهره‌گیری از مدیریت هزینه و جلوگیری از اسراف، توسعه زیرساخت‌های شهری با تأکید بر ایجاد ارزش‌افزوده، توجه ویژه به عدالت و فرصت برابر در مناطق کم برخوردار و ساماندهی به وضعیت نواحی منفصل شهری از دیگر ویژگی‌های بودجه سال 99 شهرداری قزوین است.

وی با اشاره به شاخصه‌های لایحه بودجه 99 شهرداری قزوین گفت: برقراری حسابداری خزانه و تشکیل کمیته تخصیص اعتبار، حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی و ثبت وقایع مالی عملیات حسابداری تعهدی تعدیل‌شده و شناسایی و ثبت درآمدهای غیر نقدی به‌منظور شفاف‌سازی هر چه بیشتر حساب‌های مالی و دارائی‌های شهرداری و نیز واقعی‌تر نشان دادن میزان درآمدها و همچنین هزینه‌های پروژه‌ها از اولویت‌های کاری شهرداری در تدوین بودجه سال جدید مالی بوده است.

این مسئول عنوان کرد: در راستای شفاف‌سازی حساب‌های مالی، تلاش شده تا همه ردیف‌های بودجه شهرداری اعم از درآمدها و هزینه‌های جاری و عمرانی به همراه مستندات آن ارائه شود و این حرکت مؤثری در توجیه برآورد محاسبات اعتبار ردیف‌های هزینه و درآمد شهرداری است.

مدیر برنامه‌وبودجه شهرداری قزوین بیان کرد: پیش‌بینی بودجه منطبق با برنامه راهبــردی پنج‌ساله دوم با لحـاظ کردن نظام کدگذاری برنامه‌ای نشان از اهتمام شهرداری به حرکت بر اساس برنامه مــدون جهت دستیابی به چشم‌اندازهای آینده نگارانه است و در چارچوب چشم‌اندازهای برنامه پنج‌ساله دوم، نشان از برنامه محوری ردیف‌های اعتباری و عملکرد هدفمند مدیریت شهری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز