خبرگزاری کار ایران

صابری مطرح کرد:

استان البرز برای جذب گردشگر نوروزی نیازمند برنامه ریزی است/ ضرورت مطابقت فعالیت شهرداری ها با صنعت گردشگری

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۷۲

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز با اشاره به آغاز فعالیت ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان، گفت: اشتغالزایی، توسعه اقتصادی، انتقال خدمات و تحکیم امنیت از جمله منافع صنعت گردشگری است که می‌توان با توجه به مسافرت های نوروزی از آن بهره مند شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الاسلام فخرالدین صابری در جلسه ستاد خدمات سفرهای نوروزی استان البرز، گفت: همه ساله به مناسبت فرارسیدن فصل بهار و آغاز مسافرت های نوروزی در ستاد گردشگری خدماتی به گردشگران‌ ارائه خواهد شد که با توجه به اهمیت موضوع گردشگری به عنوان مهمترین منبع درآمد این صنعت در چند زمینه منجربه رشد و توسعه خواهد شد.

صابری گفت: افزایش اقتصادی و درآمدی گردشگری یکی از مهمترین منافع صنعت گردشگری است و هزینه حمل و نقل و خرید سوغات و کالای محلی در این‌ راستا قابل پیش بینی است.

وی به دومین منفعت گردشگری اشاره کرد و اظهار داشت: توجه به سفر و مسافرت موضوع اشتغالزایی را همراه خواهد داشت و در حال حاضر به ازای هر گردشگر یک فرصت شغلی ایجاد می شود.

مدیرکل گردشگری البرز ادامه داد: معضل بیکاری و تحریم فرصتی است که می توان با صنعت گردشگری جبران کرد.

وی با اشاره به انتقال خدمات و تحکیم امنیت مناطق با یکدیگر به عنوان سومین پیامد صنعت گردشگری، گفت: تا ۷۰ سال گذشته آمار گردشگر بالغ بر ۲۵ میلیون نفر بود اما با توجه به اهمیت این صنعت در جهان، در حال حاضر این آمار به یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر گردشگر ارتقاء پیدا کرده است لذا می توان این صنعت را در کنار سایر صنایع در راستای توسعه اقتصاد به حساب آورد.

این مدیر استانی به گردشگری در البرز، تصریح کرد: ضرورت گردش پذیری البرز منجربه برنامه ریزی دقیق خواهد بود و با توجه به تنوع گردشگری در البرز می توان در حوزه های گردشگری طبیعی، ورزشی، درمانی و ... مسافر جذب کرد.

صابری با اشاره به ۲ هزار و ۶۱۴ تخت در مراکز اقامتی اظهار داشت: برای تمام اقامتگاه‌های دولتی حدود هزار و ۱۲۰ تخت برای مسافران فراهم شده است.

صابری گفت: در ۵۷ واحد هتل، مهمانسرا و محل اقامتی بالغ بر ۴۰۰ نفر اشتغالزایی انجام شد که به گردشگران خدمات ارائه می کنند.

مدیرکل گردشگری البرز با اشاره به تشکیل کمیته هایی که در راستای ارائه خدمت مسافران نوروزی، برنامه ریزی کرده اند، تصریح کرد: کمیته هایی همچون حمل و نقل، امداد و نجات، انتظامی و امنیتی، ترافیک شهری، شهرداری و دهیاری، خدمات اسکان و رفاه، نظارت و تنظیم بازار، خدمات بهداشتی و اطلاع رسانی و فضای مجازی تشکیل شده است که نمایندگان این کمیته ها در این جلسه برنامه های خود را ارائه می کنند.

این مدیر با تاکید بر همراهی مدیریت شهری در جذب گردشگر تاکید کرد: از شهرداری ها می خواهیم که فعالیت زیر مجموعه هایشان را با گردشگری استانی مطابقت دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز