خبرگزاری کار ایران

رئیس جهاد کشاورزی استان خبرداد:

عملیاتی‌شدن 20 هزار هکتار آبیاری مدرن در قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۵۵

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از عملیاتی شدن و افتتاح بیش از ۲۰ هزار هکتار آبیاری مدرن در استان قزوین خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، فاطمه خمسه در مراسم افتتاح پروژه آبیاری تحت فشار روستای قدیم آباد  اظهار کرد: هر ساله پروژه‌های جهاد کشاورزی در دهه فجر افتتاح می‌شود و امسال ۹۸ پروژه با ۶۲ میلیارد تومان اعتبار که ۳۶ میلیارد تومان را بخش دولتی تأمین کرده است افتتاح می‌شود.

وی افزود: ۱۳ میلیارد بخش خصوصی و ۱۵ میلیارد تومان بخش دولتی در اجرای طرح‌ها تأمین کرده که با افتتاح این طرح‌ها ۳۹۶ اشتغال مستقیم و ۲۸۴۹ غیر مستقیم ایجاد می‌شود.

خمسه تصریح کرد: بخش کشاورزی استان آمادگی دارد در سفر ،آتی دولت ۲۰ هزار هکتار آبیاری را افتتاح کند.

وی گفت: تاکنون ۱۰۰۰ هکتار طرح داربستی کردن انگور از مصوبات سفر رئیس جمهور اجرا شده که تاکنون ۵۵۰۰ هکتار طرح فراز اجرا شده است.

خمسه یادآور شد: در آبیاری مدرن ظرفیت ما سالانه ۲۵۰۰ تا ۲۷۰۰ هکتار آبیاری نوین است که تاکنون بیش از ۲۰ هزار هکتار در دو سال اخیر اجرا شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۶۳ میلیارد تومان اعتبارات آبیاری سال ۹۸ است که که فقط ۸ میلیارد تومان تخصیص داده شده است.

وی یادآور شد: تولید غلات در استان دارای اهمیت است و ۱۰۶ هزار هکتار گندم دیم و ۴۷ هزار و ۸۰۰ هکتار نیز گندم آبی زیر کشت رفته که انتظار می‌رود ۳۰۰ هزار تن گندم در استان تولید شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز