خبرگزاری کار ایران

علی اوسط هاشمی:

توانمندی سازمان فنی و حرفه ای منجربه مهارت افزایی و اشتغالزایی می شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۱۲۶

معاون وزیر و رئیس سازمان فنی و حرفه‌ای کشور گفت: زمانی که تمامی کارآفرینان، مراکز بزرگ صنعتی، اصناف در مشاغل مختلف به توانمندی سازمان فنی و حرفه ای نائل شوند شاهد افزایش تقاضا و در کنار آن مشارکت در بخش خصوصی خواهیم شد که به بیشتر شدن‌ سطح اشتغال منجر می شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اوسط هاشمی رئیس در حاشیه نخستین نشست هم اندیشی خود با نماینده مربیان سراسر کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سرمایه معنوی ما در سازمان نوع نقش آفرینی مربیان فنی و حرفه‌ای است که زمینه ساز اشتیاق و حضور مردم در کارگاه های آموزشی هستند.

وی افزود: دیده نشدن مربیان در جامعه باعث شده در انگیزه آنها اثر سوء گذاشته و میل به خروج آنها از سازمان فنی و حرفه‌ای را ارتقاء داده است، البته در شرایطی که کشور در اوج تقاضا برای اشتغال مواجه است نباید اشتغال را محدود به حضور در مراکز اداری و حکومتی کرد.

هاشمی با اشاره به اشتغال در مراکز متعدد که با حضور در بازار و تقاضا محوری ارتباط داشته باشند، گفت: در این میان کاهش ساعت آموزشی مربیان و ارتقاء مهارت آنها بر اساس تکنولوژی و تقاضای بازار مهم است.

معاون وزیر کار گفت: زمانی که تمامی کارآفرینان، مراکز بزرگ صنعتی، اصناف در مشاغل مختلف به توانمندی سازمان فنی و حرفه ای نائل شوند شاهد افزایش تقاضا و در کنار آن مشارکت در بخش خصوصی هستیم که به بیشتر شدن‌ سطح اشتغال منجر می شود که دغدغه جوانان وخانواده های آنها است.

هاشمی با اشاره به برنامه های فنی و حرفه ای برای ایجاد دوره آموزشی مهارتی جدید بر اثر نیاز روز کشور گفت: اکنون تدوین دو هزار استاندارد آموزشی جدید را در دستور کار داریم که منطبق بر مشاغل جدید حاصل از دانش بنیان، فناوری نانو، هوافضا، تکنولوژی استفاده از پهبادها است و در این‌میان تربیت مربیان جدید و بکارگیری تجهیزات روز مهم است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز