خبرگزاری کار ایران

برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار جشنواره فیلم فجر ۳۸ در رشت

asdasd
کد خبر : ۸۶۸۰۴۲

نشست‌های نقد و بررسی ۱۴ فیلم منتخب سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر برای اکران در گیلان، طی ایام جشنواره در رشت برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا از رشت، قائم مقام دبیر استانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان با اشاره به اکران همزمان ۱۴ فیلم منتخب جشنواره در رشت، اظهار کرد: در سال‌های گذشته یکی از مهم‌ترین مطالبات اهالی هنر استان، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی آثار بود.

سید امیر مصباح با بیان اینکه امسال تلاش شد تا این مهم محقق شود، ادامه داد: امسال به همت انجمن سینمای جوان گیلان در کنار اکران فیلم‌های جشنواره فجر، نشست‌های نقد و بررسی آثار نیز در رشت برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اکران فیلم‌های جشنواره در سه نوبت ساعت ۱۶، ۱۸ و ۲۰ روزهای ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه جاری در سینما میرزا کوچک رشت، تصریح کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، نشست‌های نقد و بررسی آثار نیز ساعت ۲۲ روزهای یادشده در تالار گفتگوی عمارت تاریخی شهرداری رشت (ساختمان ساعت) برگزار خواهد شد.

معاون امور هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان افزود: این نشست‌ها با حضور استاد بهزاد عشقی از پیشکسوتان عرصه سینما و میثم پورجعفری و نواب محمودی از فیلمسازان جوان استان برگزار می‌شود.

مصباح ضمن دعوت از علاقه‌مندان به هنر هفتم برای حضور در جلسات نقد و بررسی آثار در کنار تماشای فیلم‌های جشنواره، گفت: امیدواریم برگزاری این نشست‌ها سبب ارتقای سطح کیفی و کمی فعالیت‌های هنری به‌ویژه در حوزه سینمایی هنرمندان گیلانی شود.

وی با بیان اینکه علاقه‌مندان برای تهیه اینترنتی بلیت‌های همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر می‌توانند به سامانه برخط هفت‌ساز مراجعه نمایند، یادآور شد: امسال فیلم‌های «آبادان یازده ۶۰» به کارگردانی مهرداد خوشبخت، «ابر بارانش گرفته» مجید برزگر، «بی‌صدا حلزون» بهرنگ دزفولی‌زاده، «تعارض» (با نام قبلی «ریست») محمدرضا لطفی، «پدران» سالم صلواتی، «پوست» بهمن ارک و بهرام ارک، «خروج» ابراهیم حاتمی‌کیا، «خوب، بد، جلف ۲: ارتش سری» پیمان قاسم‌خانی، «خون شد» (۱۲+) مسعود کیمیایی، «درخت گردو» محمدحسین مهدویان، «سینما شهر قصه» کیوان علی‌محمدی و علی‌اکبر حیدری، «شنای پروانه» (۱۵+) محمد کارت، «عامه پسند» سهیل بیرقی و «مردن در آب مطهر» نوید محمودی در رشت اکران می‌شوند.

قائم مقام دبیر استانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان اضافه کرد: همچنین پنج فیلم «منطقه پرواز ممنوع» ساخته امیر داساگر، «تورنا ۲» سیدجواد هاشمی، «قطار آن شب» حمیدرضا قطبی، «بیست و سه نفر» مهدی جعفری و «کاتی و ستاره از آثار رضا مجلسی (فیلمساز برجسته گیلانی) ویژه کودکان و نوجوانان در قالب طرح «سیمرغ و پروانه‌ها»، در نوبت ساعت ۱۰ صبح با حضور دانش‌آموزان مدارس مناطق محروم استان در رشت اکران می‌شوند.

همزمانی سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در گیلان با گرامیداشت یاد سردار شهید قاسم سلیمانی و جانباختگان هواپیمای اوکراینی، از ۱۵ تا ۲۱ بهمن‌ماه ۹۸ در سینما میرزا کوچک رشت برگزار می‌شود که علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به تارنمای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان مراجعه کنند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز