خبرگزاری کار ایران

مدیرکل هواشناسی گیلان خبر داد:

تداوم وزش شدید باد گرم در گیلان

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۹۲۲

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت: سرعت وزش باد گرم در مناطق کوهستانی گیلان به بیش از 70 کیلومتر در ساعت رسید.

به گزارش ایلنا از رشت، مدیر کل هواشناسی گیلان امروز گفت : با نفود سامانه هوای جنوبی به آسمان گیلان ، وزش باد گرم در استان تا پایان هفته به تناوب ادامه دارد.

محمد دادرس افزود : سرعت وزش باد در منطقه کوهستانی جیرکول رودسر به 72 کیلومتر در ساعت رسید و بیشترین سرعت وزش باد در مناطق جلگه ای گیلان از کیاشهر 31 کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

وی اضافه کرد : آسمان گیلان هم اکنون صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد گرم است و این شرایط جوی تا پایان هفته کنونی ادامه دارد . دمای هوای گیلان در این مدت حداکثر تا 20 درجه افزایش می یابد.

مدیر کل هواشناسی گیلان افزود: عصر امروز با گذر موقت امواج ناپایدار ، در برخی مناطق جلگه‌ای گیلان باران و در مناطق کوهستانی باران و برف خواهد بارید.

محمد دادرس از شهروندان گیلانی و مسافران خواست برای جلوگیری از خطر آتش سوزی از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و طبیعت خودداری کنند و درصورت روشن کردن آتش حتما از خاموش شدن آن مطمئن شوند.

وی اضافه کرد : دریای خزر امروز با ارتفاع موج 10 سانتی متر تا یک متر برای فعالیت های دریانوردی و صید در برخی ساعات نامناسب و فردا با ارتفاع موج 10 تا 70 سانتی متر با احتیاط مناسب است.

مدیر کل هواشناسی گیلان گفت : دمای کنونی رشت ، مرکز گیلان 17 درجه سانتی گراد و رطوبت هوای این شهر 35 درصد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز