خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان صمت فارس خبرداد:

برگزاری شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف بهمن ماه سال جاری در فارس

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۶۲۰

رئیس‌سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس‌گفت: شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف در تاریخ ۲۰ الی ۲۵ بهمن ماه ۱۳۹۸ در محل دائمی نمایشگاهای بین المللی گلستان استان فارس برگزار می شود.

به گزارش ایلنا حمید رضا ایزدی با اشاره به اینکه برگزاری هرچه بهتر این نمایشگاه در استان نیاز به هم افزایی بخش دولتی و خصوصی دارد، افزود : برگزاری این نمایشگاه، در حمایت از تولیدکنندگان و ارتقای سطح تولید و آگاهی به بافت کشور، نقش بی‌بدیلی خواهد داشت و زمینه ارتقاء و توسعه فرش را در بازارهای بزرگ داخلی و خارجی را نیز فراهم می‌کند.

وی گفت: حدود 51  تولید کننده، صادرکننده و فعال حوزه فرش دستباف از استان‌های آذربایجان شرقی، قم ، فارس، اصفهان، خراسان  رضوی ، گیلان،  گلستان، بوشهر ، کرمان، یزد، چهارمحال و بختیاری، سمنان ،کهگیلویه و یویر احمد و تهران محصولات و تولیدات خود را در زمینه فرش‌های تمام ابریشم ، گلیم بافی ، گبه ، جاجیم ، نمد فرش بیجار، قالی‌های روستایی و عشایری، فرش بختیاری، ملزومات بافت فرش و ...  خود را در فضایی به مساحت 6000 متر مربع در معرض دید مخاطبان قرار می دهند.

ایزدی حمایت از هنرمندان و تولیدکنندگان فرش دستباف را از مهمترین اولویت‌های استان برشمرد و افزود: ضرورت دارد؛ در راستای گسترش و تقویت این هنر- صنعت که نقش بسزایی در ارزآوری و اشتغال دارد مقوله برند سازی ورقابت در بازارهای جهانی و حضور در نمایشگاههای بین الملی مورد توجه قرار گیرد.

وی اضافه کرد : فرش‌های دستباف استان فارس متنوع و  جز نفیس‌ترین فرش‌های ایرانی است که در سطح جهانی نیز طالب بسیاری دارد  که شامل فرش‌های قشقایی، خمسه، باصری، افشار، آباده و لری و عربی باف است که این تنوع برتری استان را نسبت به مابقی استان‌ها را نشان می‌دهد .

ایزدی تصریح کرد: حمایت از تولیدکنندگان و ارتقا سطح تولید و کیفیت این هنر – صنعت فاخر و نفیس می‌تواند گامی مؤثر در جهت ارتقا و توسعه در بازارهای بزرگ جهانی باشد.

وی با اشاره به 275 تولید کننده فرش دستباف اظهار داشت: از این تعداد تولید کننده  در فارس، حدود 170 هزار بافنده سالانه بیش از یکصد و 80 هزار مترمربع فرش دستباف تولید و تاکنون برای یکصد و بیست و شش هزار و 390 نفر در فارس کارت قالیبافی در استان صادر شده است. همچنین تعداد بیش از 31  هزار نفر از قالیبافان در فارس تحت پوشش بیمه بافندگان قرار دارند و بیشترین تعداد بیمه شدگان در این بخش با 7 هزار نفر مربوط به شهرستان شیراز است .

ایزدی با یادآوری اینکه فارس سال گذشته 20 درصد از سهم کل صادرات فرش کشور را به خود اختصاص داد، افزود: در دنیا به دلیل ذهنی بافی و رنگ‌آمیزی‌های طبیعی فرش فارس، خریداران و طرفداران بسیار دارد  و به کشورهای چین، پاکستان، گرجستان،  آذربایجان، آلمان، استرالیا، انگلستان، اندونزی، ایتالیا، ترکیه، یونان و سایر کشورها  سهم فوق الذکر  را صادر کرده است .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز