خبرگزاری کار ایران

با حضور کلانتری صورت گرفت؛

افتتاح 675 طرح محیط زیست در خراسان شمالی

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۴۷۴

امروز با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور در خراسان شمالی 675 طرح محیط زیستی افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور امروز در بجنورد با بیان اینکه سیاست توسعه پایدار در کنار رعایت مسائل محیط زیستی سیاست دولت آقای روحانی است، گفت: نباید توسعه ای اتفاق بیفتد که مسائل زیست محیطی آن، در نظر گرفته نشده است.

عیسی کلانتری گفت: معادن، در گذشته این اصل را رعایت نکرده اند که باید جبران کنند. امروز هم قطعا صنایع آب و برق نباید در جایی باشند که ما کمبود آب داریم.
 
معاون رئیس جمهور افزود: بنابر این از سال97 تصویب کردیم که توسعه فولاد و پتروشیمی در سرزمین نداشته باشیم بلکه به طور عمده در سواحل‌جنوب کشور و همچنین شمال، مستقر شوند تا از آب دریا و نه آب‌های محدود شیرین برای نیازهای‌شان استفاده کنند.

کلانتری با اشاره به منابع محدود آب شیرین تجدیدپذیر کشور گفت: در حالی که در گذشته با 30 میلیون نفر جمعیت، 132میلیارد مترمکعب آب شیرین تجدیدپذیر داشتیم، امروز در کشور با 83 میلیون نفر جمعیت، کمتر از 90 میلیارد مترمکعب آب شیرین تجدیدپذیر داریم.

وی گفت: آب سالانه مصرفی ما 95 میلیارد مترمکعب است در حالی که اگر کشوری بیش از 40 درصد ذخایر آب شیرین خود را مصرف کند، به معنی مشکل و ضایع کردن حق نسل های بعدی خواهد بود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور گفت: بازچرخانی آب، سیاست همه صنایع کشور است تا دست کم، آبهای آلوده تر آن، پس از تصفیه به مصرف کشاورزی برسد.

امروز همچنین با حضور عیسی کلانتری رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، 675طرح با بیش از سه هزار و 370میلیارد و 400 میلیون ریال، به صورت ویدئوکنفرانس در هشت شهرستان خراسان شمالی افتتاح شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز