خبرگزاری کار ایران

با حضور معاون استاندار گیلان انجام شد؛

افتتاح و بهره برداری از طرح های عمرانی و اشتغالزایی در رضوانشهر

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۲۵۷

همزمان با دومین روز از دهه مبارک فجر پنج طرح آموزشی، عمرانی و اشتغالزایی با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان در شهرستان رضوانشهر مورد افتتاح و بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از رضوانشهر، محمود قاسم نژاد روز یکشنبه در آیین افتتاح و بهره برداری از این طرح‌ها ضمن تبریک دهه مبارک فجر و قدردانی بابت ارائه خدمات به مردم شریف منطقه گفت: ایام الله دهه مبارک فجر را مدیون شهدای عزیز و رشادت ها و زحمات بسیاری از مردان، زنان، جوانان، علماء، دانشگاهیان، فرهیختگان، اساتید و دانش آموزان عزیز هستیم که بیش از یک دهه قبل از انقلاب سختی‌ها را تحمل کردند و انقلاب اسلامی را به رهبری امام راحل در بهمن 57 به پیروزی رساندند.

وی اضافه کرد: انقلابی که متاثر از رهبری‌های داهیانه امام خمینی(ره) است و همچنین به دلیل جو خفقان حاکم در آن دوران که در کشور و جامعه وجود داشت و مسائل مختلف اجتماعی در حوزه فرهنگ و حجاب که سخره گرفته شده بود؛ در چنین شرایطی انقلاب ما به پیروزی رسید و خدماتی که دولت به مردم ارائه داده، قابل قیاس  با پیش از انقلاب نیست.
 معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گیلان با اشاره به شعار استقلال ، آزادی و جمهوری اسلامی ادامه داد: استقلال ما زیرسئوال بود و مستشاران آمریکایی و غربی کشور ما را اداره می‌کردند، مردم ما از کوچکترین حق اجتماعی محروم بودند که انقلاب اسلامی همه اینها را درنوردید و به استقلال مورد هدف دست یافت. 

دکتر قاسم نژاد افزود: باتوجه به همه هجمه‌هایی که استکبار جهانی در اوایل انقلاب انجام داد و جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کرد ، جوانان این مرز و بوم استقلال و تمامیت ارضی این کشور را حفظ کردند.
 
به گفته معاون استاندار گیلان؛ حضور جوانان باعث شد در هشت سال جنگ نابرابر سرداران بزرگی مثل سردار سلیمانی جان ، وقت و هستی خود را وقف این نظام و انقلاب نمودند که این عناصر مهم بوجود آوردن انقلاب اسلامی را باید پاس داریم.
 
وی بیان داشت: دشمن به روش‌های دیگر با تحریم‌های اقتصادی بر کشور ما فشار وارد می‌کند و در صدد ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی است حال آنکه دشمن نمی‌تواند هیچ خدشه ای به پایه هایی که انقلاب اسلامی بر اساس آن شکل گرفته، وارد کند.

قاسم نژاد ادامه داد: این عنصر همواره باید در حکومت و جمهوری اسلامی تقویت شود و مردم نیز در خصوص مسائل مربوط به نحوه اداره امور کشور حق اظهار نظر داشته باشند، براساس آن چیزی که قانون اساسی جمهوری اسلامی این ظرفیت را ایجاد نموده و آنچه که مقام معظم رهبری برای جامعه ما تبیین کرده اند. 
 
معاون استاندار گیلان در بخش دیگری از سخنانش به خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی اشاره و اضافه کرد: علی رغم همه مشکلات و مسائلی که کشورهای غربی و جهان برای ما ایجاد کرده اند و دولت  با آن مواجه است در این شرایط خدمات مورد نظر را نیز به مردم ارائه می کند.
 
قاسم نژاد با اشاره به خدمات دولت تدبیر و امید به مردم در حوزه های مختلف بیان داشت: شاخص ما در حوزه گازرسانی استان گیلان بیش از 95 درصد، در حوزه آب روستایی قبل از تحویل گرفتن این دولت میانگین آب رسانی 68 درصد بود که در حال حاضر 76 درصد می باشد  و همچنین در حوزه برق رسانی ، راه‌سازی و در حوزه های مختلف دولت به مردم خدمات ارائه کرده است.

وی گفت: در ایام الله دهه فجر امسال بیش از دو هزار و ۴۵۹ میلیارد تومان پروژه در استان گیلان به بهره‌برداری خواهد رسید  که بخش اعظمی از این اعتبارات دولتی می باشد و کارگزاران دولت تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم بکار گرفته اند.
 
وی ضمن تشکر از حمایت های بخش خصوصی و خیرین در بخش آموزشی تصریح کرد: زمانی که جمهوری اسلامی مستقر شد در بخش سوادآموزی، میزان باسوادی ما زیر ۵۰ درصد بود اما در حال حاضر میانگین باسوادی در استان ۴ / ۹۷ درصد است و همچنین در بحث توسعه فضاهای آموزشی و دانشگاهی، که همه اینها از برکات انقلاب اسلامی است و این حرکت را باید پاس بداریم.
 
معاون استاندار گیلان با اشاره به پروژه سد مخزنی شفارود رضوانشهر گفت: یکی از مشکلاتی که ما در اجرای سدها داریم مشکلات زیست محیطی است که باید رعایت شود؛ سد مخزنی شفارود در حال حاضر 42 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که با بهره برداری از این سد بخش عظیمی از مشکلات آب زراعی و شرب مناطق غرب گیلان برطرف خواهد شد.
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز