خبرگزاری کار ایران

جهانپور به ایلنا خبر داد؛

هیچ مورد ابتلا به کرونا در اصفهان مشاهده نشده است

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۱۲۵

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: تا این لحظه هیچ مورد ابتلا به ویروس کرونا در استان اصفهان مشاهده نشده است.

کیانوش جهانپور در گفت و گو با خبرنگار ایلنا از اصفهان با اعلام این خبر اظهار داشت: البته فرد مشکود مشاهده شده است، چراکه این بیماری علائم اختصاصی ندارد و فردی با علائمی شبیه سرماخوردگی و شبه آنفولانزا که در 14 روز اخیر به چین سفر داشته و یا با مسافری از چین مراوده نزدیک داشته جزو این دسته محسوب می شود.

وی با اشاره به تمهیدات لازم برای مقابله با ویروس کرونا در اصفهان خاطرنشان کرد: از دو هفته پیش دستور العمل شماره یک را به سایر بیمارستان ها، مراکز درمانی و بخش های فعال در حوزه سلامت ابلاغ کردیم. روز گذشته دوازدهم بهمن ماه نیز دستور العمل شناسایی و اقدامات  بهداشتی و درمانی شماره دو هم  به همه واحد های بهداشتی و درمانی ابلاغ شده و پرسنل همگی توجیه شده اند.

سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یادآور شد: بخش ایزوله منفی خاصی برای موارد ابتلای خاص به ویروس کرونا در نظرگرفته شده است. هرچند تا امروز مورد مثبتی نداشتیم که در این مراکز بستری شوند.

جهانپور تاکید کرد: در حال حاضر پیشگیری بهترین روش موثر است. رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی و در راس آن تعلیق سفرهای خارجی به ویژه به کشور چین است. شستن دست‌ها با آب و صابون حداقل به مدت بیست ثانیه و یا  استفاده از پدهای ضد عفونی کنند و الکلی نیز بسیار ضروری است.

وی گفت: در صورت مشاهده علائم مشکوک و شبه آنفولانزا به ویژه در افرادی که ظرف چهارده روز اخیر از چین بازگشته‌اند و یا با مسافری که از چین بازگشته مراوده نزدیک داشته اند، لازم است با پزشک خود مشاوره و اقدامات لازم و پیشگیرانه را انجام دهند و یا به مراکز بهداشتی و درمانی مراجعه کنند.

جهانپور تصریح کرد: هرشایعه مبنی بر مشاهده فرد مبتلا به ویروس کرونا در اصفهان را تا این لحظه رد می کنیم، چراکه چنین خبری صحت ندارد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز