خبرگزاری کار ایران

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین:

آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس جدی گرفته شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۷۱۰۷

مدیر مرکز دیجیتال استان قزوین گفت: سواد رسانه‌ای در مدارس قزوین باید با جدیت بیشتری آموزش داده شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، سعید پورایمانی در حاشیه کارگاه آموزشی سواد رسانه ویژه اساتید دانشگاهی، طلاب و دانشجویان اظهارکرد: هدف اصلی این کارگاه آموزش مربیان سواد رسانه ای به منظور خلاق و فعال کردن دانش آموزان در حوزه سواد رسانه است.

مدیر مرکز دیجیتال استان افزود: آموزش سواد رسانه‌ای در مدرسه مانند سایر فرایندهای یاددهی و یادگیری در صورتی موفقیت‌آمیز است که بر اساس اصولی مشخص طراحی، اجرا و ارزشیابی شود.

پورایمانی ادامه داد: در این کارگاه مواردی از جمله محتوا، روش‌های اجرا، سازوکارهای تدریس به گونه ای آموزش داده می شود تا مربیان بتوانند سواد رسانه ای را در مدارس تبیین و نهادینه کنند.

وی در پایان با تاکید بر تقویت آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس، بیان کرد: متاسفانه با وجود تاکیدات بسیار هنوز آموزش سواد رسانه‌ای در مدارس به رسمیت شناخته نشده است و شرایط و امکانات مدارس ما در بسیاری از منابع کافی و مناسب نیست و معلمان آموزش دیده در این حیطه اندک هستند.

این دوره با همکاری کارگروه هماهنگی حمایت و توسعه محتوا و خدمات فرهنگی در فضای مجازی با حضور نصیری عضو هیئت مدیره انجمن ملی سواد رسانه ای برگزار شد.

 شرکت کنندگان این دوره در انتها در مدارس و مساجد به آموزش سواد رسانه‌ای می پردازند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز