خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد:

امکان هک کردن سایت انتخابات وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۹۷۵

مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد که شایعات هک کردن سایت انتخابات توسط هکرها کذب و امکان هک کردن این سایت از سوی هکرها در هر شرایطی وجود ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عباس رسولی  در پاسخ به سئوال خبرنگار ایلنا که آیا امکان هک کردن سایت انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی از سوی هکرها وجود دارد؟ اظهارداشت: تمامی نرم افزارها و سخت افزارهای مرتبط با سایت انتخابات از نظر فنی مورد تست های بسیار زیادی قرار گرفته است.

وی گفت: این نرم افزارها و سخت افزارها به تأیید بالاترین نهادهای امنیتی و فنی ( افنا و ... ) و همچنین شورای نگهبان رسیده و امکان هک سایت انتخابات وجود ندارد و این سایت در یک بستر امن از شبکه تلفن همراه کار می کند.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در انتخابات مجلس یازدهم شورای اسلامی اینترنت هیچ نقشی ندارد و زیرساخت برگزاری انتخابات الکترونیک شبکه‌های امن داخلی است، خاطرنشان کرد: احراز هویت واجدین شرایط اخذ رای بصورت الکترونیکی انجام می شود.
 
رسولی گفت: برای اخذ آراء و شمارش آنها به صورت الکترونیکی منتظر ابلاغیه شورای نگهبان بوده و باتوجه به تجربه موفق در انتخابات شوراهای اسلامی در سال 96 به صورت تمام الکترونیک، استان کهگیلویه و بویراحمد آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیک در سال جاری را هم دارد.
 
وی تاکیدکرد که با برگزاری انتخابات به صورت الکترونیک، تخلف‌ها و تقلب‌های احتمالی سهوی و عمدی در زمان اخذ و یا شمارش آراء وجود نخواهد داشت.
 
این مسئول برگزاری انتخابات یازدهم مجلس شورای اسلامی در استان کهگیلویه و بویراحمد، تعداد شُعب اخذ رای در این استان حدود 850 شعبه عنوان و اظهارداشت: تعداد شُعب اخذ رای در انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی در این استان 771 شعبه بوده است.
 
رسولی گفت:‌ به تعداد تمامی شعبه های اخذ رای، کاربر رایانه باید در نظر گرفته شود و برای اطمینان و جلوگیری از بروز اختلال و درنظر گرفتن حوادث پیش بینی نشده، تعداد 10 تا 15 درصد کاربر پشتیبان درنظر گرفته می شود که اگر برای کاربری قبل از روز برگزاری انتخابات مشکلی پیش بیاید نسبت به جایگزینی کاربر اقدام فوری شود.
 
وی افزود:‌ انتخابات در قسمت اخذ رای و شمارش آراء به صورت الکترونیکی نبوده و فقط احراز هویت رای دهندگان به صورت الکترونیکی برگزار می شود.
 
مدیرکل فناوری اطلاعات استانداری کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری دوره های آموزشی ویژه برای فرمانداران، بخشداران، هیئت های اجرایی، مسوولان فناوری اطلاعات و مسئولان سیاسی فرمانداری ها و بخشداری ها خبرداد و خاطرنشان کرد: 82 ساعت آموزش برای این اعضاء برگزار شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز