خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

پاسداری از رای مردم یک وظیفه دینی، شرعی و ملی است

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۸۰۱

استاندار البرز با عنوان اینکه امنیت مهمترین مولفه برگزاری انتخابات است، گفت: فرماندارانی که از ظرفیت بانوان و جوانان بویژه دانشگاهیان در امر انتخابات استفاده کنند، تشویق می شوند.

به گزارش ایلنا، عزیزاله شهبازی در همایش انتخاباتی استان البرز با حضور فرمانداران و بخشداران که روز شنبه در حوزه استاندار برگزار شد، با بیان اینکه امروز یادآور 12 بهمن 57 همزمان با ورود تاریخی بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی است، افزود: در این روز تاریخی و درخشان، امام راحل (ره) پس از 15 سال به وطن بازگشت و با استقبال باشکوهی از سوی مردم مواجه شد.

وی ادامه داد: پس از گذشت 41 سال از عمر انقلاب اسلامی و با گذشتن از گردنه های سخت در ادوار مختلف، این نهضت همچنان پرقدرت، پا برجاست، امید است مقام معظم رهبری و تمامی کسانی که دل در گرو آبادانی و سربلندی این کشور و نظام دارند، سلامت و سرفراز باشند.

شهبازی با بیان اینکه به جمهوریت و اسلامیت نظام باور راسخ دارم، گفت: در قانون اساسی آمده است که حاکمیت ملی مردم در سرنوشت خود در انتخابات متبلور می شود.

وی با تاکید بر اینکه رای مردم حق الناس است و پاسداری از رای مردم یک وظیفه دینی و شرعی و ملی است، افزود: حتی یک رای هم برای ما حائز اهمیت است چراکه سرنوشت یک ملت را تعیین می کند.

استاندار البرز اضافه کرد: از حسن تعامل و هم افزایی مجموعه استان در هیات های اجرایی و نظارت قدردانی می کنم چراکه آنچه در توان دارند برای برگزاری انتخابات پرشور و جلب مشارکت حداکثری مردم استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه در تمامی جلسات ستاد انتخابات استان به دلیل اهمیتی که برای این امر قائل هستم، حضور یافتم، گفت: روحیه همدلی و انسجامی که در استان حاکم است باعث شده که ستاد انتخابات استان فعالانه کار خود را دنبال کند.

شهبازی افزود: تا الان گزارش مبنی بر بروز تخلفی در روند انتخابات البرز نرسیده و هیچ مانعی سلامت انتخابات را تهدید نکرده است و مسئولان اجرایی استان هیچ گونه جهت گیری به نفع کاندیدای خاصی را نداشته اند.

وی با اشاره به اینکه برای ما فرقی نمی کند که نام چه کسی از صندوق های رای خارج می شود، عنوان کرد: ضرورت دارد در روز انتخابات باید تمامی مراحل بدرستی و در زمانبندی مقرر طی شود.

استاندار البرز گفت: تمایل داریم همه گرایش ها در انتخابات پیش رو کاندیدای مورد نظر خود را داشته باشند تا شاهد مشارکت تمامی اقشار باشیم.

وی افزود: همواره در تاریخ انقلاب اسلامی میزان مشارکت مردم در انتخابات حائز اهمیت بوده ولی هیچ گاه معیار، گرایش خاصی نبوده است بنابراین هر کسی را شورای نگهبان تایید کرده باید ما بستر را برای فعالیت او فراهم کنیم.

شهبازی اضافه کرد: از فرمانداران که بدون کمترین زحمت برای استان اقدامات لازم را در راستای برگزاری انتخابات انجام داده اند قدردانی می کنم همچنین باید فرمانداران از بخش ها بازدید کنند و کم و کاستی ها را احصا کرده و نسبت به رفع آن اقدام کنند.

وی گفت: منابع انسانی، تجهیزات و امکانات تمامی دستگاه های استان باید در خدمت انتخابات باشد چراکه مهمترین اولویت ما اکنون برگزاری انتخابات است.

استاندار البرز با تاکید بر ضرورت اطلاع رسانی از کارآمدی نظام و عملکرد دولت، افزود: تمامی مسئولان در این راستا موظف هستند که مردم را از خدمات خدمتگزارانشان آگاه کنند.

وی به اهمیت حضور جوانان و بانوان اشاره کرد و ادامه داد: در ادوار مختلف انقلاب اسلامی بانوان از آقایان حمایت و پشتیبانی کردند که ثمرات آن در تاریخ نظام مشهود است همچنین جوانان همواره نقش تعیین کننده و پررنگی داشته اند از این رو فرماندارانی که از ظرفیت بانوان و جوانان بیشترین بهره برداری را کنند مورد تشویق قرار می گیرند.

شهبازی گفت: فرمانداران باید به جوانان بویژه دانشگاهیان اعتماد کنند و از آنها بعنوان نماینده خود و کاربران انتخابات بهره برداری داشته باشند.

وی افزود: امنیت انتخابات یک اصل مهم است که باید به نحو مطلوب برقرار شود همچنین باید تدابیری اندیشیده شود که انتخاباتی رقابتی، سالم، امن و با مشارکت بالا در استان برگزار شود.

استاندار البرز ادامه داد: هر مسئولی در هر جایگاهی که قرار دارد باید طی تعامل با سایر مسئولان بدرستی امور را پیش ببرد و اگر کاری روی زمین ماند با همراهی و هم افزایی سایرین آن را به سرانجام برساند.

وی با اشاره به اینکه رییس هیات نظارت استان تاکنون بسیار خوب به طی روند امور نظارت پرداخته که جای قدردانی دارد، گفت: مسئولان برگزاری انتخابات در البرز طبق قانون در حال انجام وظایف خود هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز