خبرگزاری کار ایران

معاون دانشگاه علوم پزشکی شیراز به ایلنا خبر داد:

مراقبت‌های مرزی برای مقابله با ورود ویروس کرونا / بیماری به راحتی قابل پیشگیری است/ استفاده از ماسک تاثیر چندانی ندارد

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۷۵۳

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه مراقبت های مرزی برای مقابله با ویروس کرونا در استان درحال انجام است، تصریح کرد: در فرودگاه های لار، لامرد و شیراز امکانات لازم در نظر گرفته شده و مسافران با تب سنج لیزری چک می شوند.

عبدالرسول همتی در گفت‌وگو با ایلنا، با بیان اینکه شدت بیماری زایی ویروس کرونا از ویروسH1N1  اخیر کمتر است، گفت: به نظر بخش پزشکی، خطر و مشکل ویروس کرونا از آنفلوانزا کمتر است.

وی ادامه داد: در خصوص ویروس کرونا سرعت انتقال متفاوت است؛ به عنوان مثال با وجود اینکه ویروس آنفلوانزا از طریق عطسه منتشر می شد و ویروس کرونا از طریق تنفس منتقل می‌شود، اما شدت بیماری کمتر است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز اضافه کرد: همچنین فرم‌های امنیتی لازم در نظر گرفته شده است و نیروهای بهداشتی در این زمینه آموزش های لازم را دیده اند.

همتی با بیان اینکه مرکز درمانی حضرت علی اصغر(ع) برای مقابله با هرگونه موردی آماده است، عنوان کرد: در بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) سه تخت ایزوله فشار منفی و 3 تخت آی. سی. یو فشار منفی در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، دانشگاه علوم پزشکی شیراز هیچ مشکلی برای این موضوع ندارد و شرایط کاملا تحت کنترل است.

کرونا به راحتی قابل پیشگیری است

معاون بهداشت دانشگاه علوم  پزشکی شیراز با بیان اینکه ویروس کرونا به راحتی قابل پیشگیری است، افزود: پیشگیری مهم ترین مسئله است و با کاهش تماس مستقیم با دیگران، قابل کنترل است.

همتی ادامه داد: با شستن مکرر دست ها، رعایت بهداشت، دست ندادن و... می توان از انتقال ویروس کرونا خودداری کرد.

وی همچنین در خصوص استفاده از ماسک گفت: استفاده از ماسک تاثیر چندانی ندارد و برخی مواقع حتی محیط را آلوده‌تر می کند، چرا که ماسک فقط چند ساعت اثر دارد و اگر آلوده شود خطر بیشتری دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز