خبرگزاری کار ایران

7 پروژه گردشگری نیشابور در دهه فجر بهره‌برداری می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۵۹۶

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هم‌زمان با دهه مبارک فجر، ۷ پروژه گردشگری در شهرستان نیشابور با اعتباری معادل 97 میلیارد و 800 میلیون ریال بهره برداری می شود.

به‌گزارش ایلنا از نیشابور، ابوالفضل مکرمی‌فر در تشریح این خبر افزود: این پروژه‌ها شامل اقامتگاه بوم‌گردی دروازه خورشید واقع در روستای دانه کاشفیه بخش زبرخان با اعتباری معادل ۶ میلیارد ریال، اقامتگاه بوم‌گردی شهر خرو با اعتباری معادل ۴ میلیارد ریال، افتتاح مجتمع خدمات رفاهی و گردشگری سیمرغ واقع در کیلومتر ۳۵ جاده نیشابور به مشهد با اعتباری معادل ۷۰ میلیارد ریال است.

وی ادامه داد: همچنین طرح توسعه و تجهیز مهمان‌پذیر کمال‌الملک در شهر نیشابور با اعتباری معادل ۱۵ میلیارد ریال، فاز یک کمپ گردشگری در روستای هدف گردشگری دیزباد علیا با اعتباری معادل ۱۵۰۰ میلیون ریال، پروژه محوطه‌سازی، طرح تعمیر و بهسازی مجتمع سرویس بهداشتی مسجد اهل‌البیت روستای چشمه خسرو با اعتباری معادل ۸۰۰ میلیون ریال و دفتر خدمات مسافرتی و گردشگری پرند سیر نیشابور با اعتباری معادل ۵۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌هایی است در دهه فجر بهره‌برداری خواهد شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری وصنایع‌دستی استان افزود: با افتتاح و بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از ۹۴ میلیارد ریال توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و ۳۵۰۰ میلیون ریال نیز از محل اعتبارات معاونت سرمایه‌گذاری اداره‌کل میراث‌فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی در شهرستان نیشابور تخصیص و هزینه شده است.

وی یادآور شد: با بهره‌برداری از این طرح‌ها برای بیش از ۵۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغال‌زایی شده است.

 شهرستان نیشابور با دارا بودن بیش از ۴۵۰ اثر تاریخی که ۱۱۵ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت شده است، از مهم‌ترین شهرهای تاریخی و گردشگری کشور است که از طرف سازمان یونسکو به‌عنوان شهر پایدار ایرانی در کنار شهرهای اصفهان و شیراز انتخاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز