خبرگزاری کار ایران

اشتغالزایی یکهزار نفره پروژه های دهه فجر/ 1500 میلیارد تومان اعتبار برای 555 پروژه

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۵۱۸

استاندار یزد گفت: افتتاح پروژه‌های دهه مبارک فجر در استان سبب اشتغال‌زایی برای 16 هزار و 280 نفر می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از یزد، محمدعلی طالبی در نشست خبری به مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر در خصوص پروژه‌هایی که طی دهه فجر در استان افتتاح می‌شود اظهار داشت: در دهه فجر امسال ۵۵۵ پروژه با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان در بخش‌های زیربنایی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و … افتتاح می‌شود که این طرح‌ها برای هزار و ۲۸۰ نفر اشتغالزایی می‌کند.

وی بیان داشت: در این ایام همچنین عملیات اجرایی ۴۳ پروژه با اعتبار ۷۶۰ میلیارد اعتبار ریالی و ۱۹۰ میلیون یورو اعتبار ارزی آغاز می‌شود.

استاندار یزد در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح دستاوردهای استان در رویدادهای مهم امسال پرداخت و گفت: سفر رئیس جمهور به یزد از مهمترین رویدادهای استان در سال ۹۸ بود که دستاوردهای خوبی برای مردم داشت و اتفاقات خوبی را نیز رقم زد.

وی با بیان اینکه از محل اعتبارات ملی و صندوق توسعه ملی برای استان تخصیص خواهیم داشت ادامه داد: در سفر رئیس جمهور ۴۱ پروژه با اعتبار ۹۴۴ میلیارد تومان برای یزد در نظر گرفته شد که از این محل ۲۸۵ میلیارد آن در سال جاری و ۶۸۶ میلیارد آن در سال آینده تخصیص خواهد یافت.

استاندار یزد با اشاره به اینکه دو پروژه با ۹۰ میلیارد تومان اعتبار از محل صندوق توسعه ملی و یک پروژه نیز توسط ایمیدرو برای استان در نظر گرفته شد افزود: با این حساب مجموع اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان به هزار و ۷۷۹ میلیارد تومان می‌رسد.

وی همچنین به تشریح اقدامات انجام شده در استان طی سال جاری پرداخت و اظهار داشت: در حوزه محیط زیست اقدامات خوبی در طول یک سال گذشته انجام شده به نحوی که اعمال محدودیت‌هایی برای صنایع پرآبخواه و آلاینده داشتیم که این موارد در شورای تأمین استان مصوب شد.

استاندار یزد افزود: سند آمایش نیز در ماه جاری در شورای عالی آمایش کشور بررسی می‌شود و با تصویب آن، کار اجرای طرح آمایش در استان از سال آینده آغاز خواهد شد.

استاندار یزد با اشاره به ورود جدی استان به حوزه فناوری و نوآوری گفت: یزد به سمتی می‌رود که پایلوت اقتصاد دانش بنیان کشور شود.

طالبی افزود: با توجه به اولویت‌های استان در زمینه اقتصاد دانش بنیان، کار ایجاد کارخانه نوآوری همزمان با سفر رئیس جمهور به استان شروع شد و در نیمه اول سال آینده این مرکز فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی ادامه داد: علاوه بر کارخانه نوآوری چند مرکز نوآوری در حوزه‌های مختلف از جمله نساجی و صنعت فولاد و دیگر موارد مورد نیاز استان در حال ایجاد است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز