خبرگزاری کار ایران

در کارگاه آموزشی تالاب یعقوب‌آباد آبیک قزوین مطرح شد ؛

آبیک قزوین جهنمی از آلودگی‌های زیست محیطی است /کلافگی مردم از وعده‌های مسئولان

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۲۸۶

مردم شهرستان آبیک در حاشیه شرکت در کارگاه آموزشی و پرنده‌نگری تالاب یعقوب‌آباد با امضای طوماری خطاب به مسئولان استان قزوین از اینکه شهر آبیک به دلیل آلودگی ناشی از عوامل طبیعی و انسانی به جهنمی از آلودگی تبدیل شده ،انتقاد کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قزوین، کارگاه آموزشی و پرنده‌نگری از پرندگان تالاب یعقوب‌آباد شهرستان آبیک با حضور بیش از 200 نفر از مردم شهرستان آبیک برگزار شد.

در حاشیه این کارگاه آموزشی طوماری با موضوعات و مشکلات  مختلف در حوزه محیط زیست شهرستان آبیک به امضای مردم رسید.

در این طومار آمده است: « شهر آبیک به دلیل آلودگی ناشی از عوامل طبیعی و انسانی به جهنمی از آلودگی تبدیل شده و از چهار سمت در شمال شهرک صنعتی و معادن جنوبی پیغمبرکوه، از سمت شرق  سیمان آبیک و معادن آن و معادن شن و ماسه و سنگ سبزو گاوداری‌ها و کارخانه شیمیایی، از سمت غرب نیروگاه شهید رجایی و مرغداری‌ها و از قسمت جنوب  به وسیله ریزگردهای دشت الله‌آباد  و شرکت‌های تولید کمپوست و گاوداری‌ها دیگر تحمل آلودگی را ندارد  و این روزها حال و روز خوبی ندارد.»

در ادامه این طومار بیان آمده است : ضمن گرامیداشت روز جهانی تالاب‌ها، مهارریزگردها در دشت الله‌آباد، احیای تالاب یعقوب‌آباد و اجرای طرح‌های نیمه تمام احیاکننده این تالاب و تعطیلی طرح زهکشی غیرکارشناسی در تالاب را خواستار‌یم.

همچنین اذعان شده با توجه به عدم تاب‌آوری شهر آبیک، ایجاب می‌کند نیروگاه شهید رجایی و معادن شمال شهر تعیین تکلیف شوند و مخالف گسترش شهرک صنعتی  تحت عنوان شهرک پوشاک هستیم و مصلحت می‌دانیم که به فضای سبز تبدیل شود.

بنابراین گزارش، مردم شهرستان آبیک و مسئولان استانی و شهرستانی قصه پرغصه این روزهای به کما رفته هوای پاک شهر آبیک را می‌دانند و اشرافیت کامل بر موضوعات این شهر را دارند اما تاکنون هیچ تصمیم جدی و عملیاتی برای رفع و یا کاهش آلودگی هوای شهر آبیک از سوی مسئولان أخذ نشده و در گفت‌وگو و مصاحبه‌ها صرفا در حد حرف و پیگیری بسنده شده است که مردم واقعا از وعد و وعیدهای مسئولان خسته و کلافه شده‌اند و مسئولان باید تدبیر عاجل و مناسبی بیندیشند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز