خبرگزاری کار ایران

دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان مطرح کرد:

آغاز کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی هرمزگان/ عدم مشاهده مورد مشکوک به کرونا

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۱۹۵

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: به‌ منظور پیشگیری از ورود ویروس کرونا، پیش‌بینی‌های لازم و دستورالعمل‌های مربوطه به جهت کنترل مسافران ورودی از کشور امارات، چین و سایر کشورها در بنادر و فرودگاه‌های استان صادر شده است.

به گزارش ایلنا از هرمزگان، فاطمه نوروزیان، بیان کرد: به‌ منظور پیشگیری از ورود ویروس کرونا از طریق مسافران ورودی از خارج از کشور، پیش‌بینی‌های لازم و دستورالعمل‌های مربوطه به جهت کنترل مسافران ورودی از کشور امارات، چین و سایر کشورها در بنادر و فرودگاه‌های استان صادر شده است.

وی افزود: تاکنون هیچ مورد مشکوک یا مثبت از ابتلا به ویروس کرونا در استان هرمزگان مشاهده نشده است.

نوروزیان اظهار کرد: از تمامی شهروندان هرمزگان می‌خواهم به شایعات، حواشی و مطالب غیر مستند که از منابع و مراجع غیر رسمی صادر شده توجه نداشته باشند و اخبار جعلی را در فضای مجازی منتشر نکنند.

وی ادامه داد: مسافران ورودی از مبادی هوایی و دریایی از مبدأ امارات متحده عربی به لحاظ بیماری کرونا مورد کنترل‌ قرار می‌گیرند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: کنترل‌های فیزیکی در مبادی ورودی به مرکز استان به لحاظ وجود خطوط ترددی با کشور امارات و چین آغازشده و ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: همچنین شمار نیروهای کنترلی خودمان در دو بندر شهید رجایی و بندر شهید باهنر را نیز افزایش داده‌ایم تا اتباع سایر کشورها نیز در زمان ورود به خاک کشورمان مورد کنترل‌های بهداشتی و غربالگری قرار گیرند.

نوروزیان خاطرنشان کرد: در درگهان و قشم نیز دستورالعمل‌های ویژه‌ای برای پیشگیری از ویروس کرونا به دلیل حضور شماری از اتباع چینی در جریان است و واحدهای ویژه ما در این زمینه کنترل‌های لازم را انجام می‌دهند.

وی گفت: شهروندان به آموزش‌ها و اطلاعیه‌های ارسالی در سایت و کانال دانشگاه علوم پزشکی توجه کنند، کلیه اقدامات کنترلی و پیشگیرانه از سوی معاونت بهداشتی دانشگاه در حال انجام است.

نورزیان ادامه داد: در جلسات با مسئولان آموزش و پرورش تأکید شده در مدارس مواد شوینده برای رعایت بهداشت فردی به اندازه کافی باشد و دانش آموز با علائم تب، سرماخوردگی و تنگی نفس در مدرسه پذیرفته نشده و به مراکز درمانی معرفی شوند.

وی تصریح کرد:با فرودگاه بندرعباس هماهنگی لازم به عمل آمده تا آمار و لیست و پروازهای خارجی ارائه شود تا مسافران هر پرواز خارجی پس از نشستن مورد معاینه تیم درمانی علوم پزشکی قرار بگیرند و در صورت داشتن علائمی همچون تب از فرودگاه به بیمارستان منتقل شوند.

نورزیان اظهار کرد:ضروری است تا دستورالعمل‌های ساده برای مقابله با ابتلا به این بیماری را موردتوجه ویژه قرار دهیم که مهم‌ترین آن شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون یا ضدعفونی کردن با ژل‌های ضدعفونی‌کننده و استفاده از ماسک در صورت سرماخوردگی و مراجعه به پزشک در صورت بروز علائم سرماخوردگی، دوری از بیماران مشکوک وعدم حضور در اماکن شلوغ به‌ویژه افراد پرخطر را رعایت کنیم.

 مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان به نامه منتشره در فضای مجازی مبنی بر مشاهده ویروس کرونا در بین شترهای شهرستان جاسک واکنش نشان داد.

به گزارش ایلنا ، فاطمه نوروزیان بیان کرد: کروناویروس‌ها یک خانواده از ویروسها هستند که انواع و اقسام مختلفی دارند، برخی از آنها در دام یا انسان یا بصورت مشترک بین دام و انسان قابلیت بیماریزایی دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان هرمزگان اظهار کرد: از سالها قبل برخی انواع از این خانواده ویروس در انسانها و حیوانات بیماری ایجاد می کردند از جمله بیماری مرس و یا سارس.

وی ادامه داد:  نوعی از این کرونا ویروس ها که از سال ۲۰۱۲ در خاورمیانه در شترها ایجاد بیماری کرد آن را  "مرس " نام‌گذاری کردند و از سال ۲۰۱۲ تا کنون شناسایی شده است.

نوروزیان با بیان اینکه این تیپ از ویروس چندین سال است که در خاورمیانه وجود دارد و ویروس جدیدی نیست، افزود: ویروسی که در چین این روزها در حال انتقال بین انسان‌ها است، ناشی از ویروس کرونای نوول ۲۰۱۹ یا کروناویروس جدید۲۰۱۹ است که با کروناویروسی که پیش‌تر در شترها دیده شده بود متفاوت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز