خبرگزاری کار ایران

نورمحمدی خبر داد:

دستگیری شکارچیان کبک وحشی در بخش بایگ تربت حیدریه

asdasd
کد خبر : ۸۶۶۰۶۶

رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه از دستگیری شکارچیان کبک وحشی در بخش بایگ تربت حیدریه خبرداد.

داوود نور محمدی در گفتگو‌ با خبرنگار ایلنا در تربت حیدریه، گفت: برف نعمت الهی است و از این جهت باید خداوند را شاکر بود اما متاسفانه به تبعیت این فرهنگ غلطی هنوز در بین بعضی مانده و حالا همین برف بلای جان کبک های وحشی شده است.

وی گفت :بر اساس یک سنت غلط و دیرینه اهالی روستاهای کوهستانی بعد از بارش برف به جای شکر گذاری به خاطر نزول این نعمت الهی که باعث سیراب شدن زمینها و احیای چشمه ها و منابع آبی می شود به جای اینکه با تهیه علوفه و دان برای پرندگان و حیات وحش شرایط زیست بهتری را محیا کنند، متاسفانه به صورت گروهی از پیر و جوان به بهانه تفریح و سرگرمی به دامنه کوه ها رفته و علاوه بر بر هم زدن آرامش اکوسیستم و حیوانات محیط زیست با روش های غیر انسانی و غیر اخلاقی و با استفاده از ضعف کبک وحشی در هنگام برف، اقدام به زنده گیری این موجود زیبا می کنند.

نور محمدی تاکید کرد: با حذف این حیوان از اکوسیستم ها ناخواسته و بدون علم و آگاهی خسارات جبران ناپذیری بر پیکره طبیعت وارد می شود، چرا که کبک وحشی در کنترل آفات، امراض و حشرات خصوصا از بین بردن سن غلات نقش کلیدی و موثری داشته و با حذف این پرنده روستائیان عملا به افزایش امراض وحشرات در مزارع و باغات خود دامن می زنند.

رییس اداره محیط زیست تربت حیدریه افزود: علی رغم هشدار های قبلی به روستائیان توسط مامورین حفاظت محیط زیست و بخشداری ها اما هنوز شاهد این اقدام ناشایست هستیم.

نورمحمدی خاطر نشان کرد: در پی اخذ نیابت قضایی در بازرسی از منزل چهار نفر از اهالی یکی از روستاهای بخش بایگ شهرستان تربت حیدریه با همکاری پاسگاه انتظامی بخش بایگ تعداد یک قطعه تیهو و پانزده قطعه کبک زنده از یک منزل کشف و ضبط و افراد خاطی پس از تشکیل و تکمیل پرونده تحویل مقامات قضایی شهرستان شدند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز