خبرگزاری کار ایران

رئیس دانشگاه شیراز خبر داد:

تحصیل 17 هزار دانشجو در دانشگاه شیراز/حرکت به سمت دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم از رویکردهای اخیر دانشگاه شیراز است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۹۸۱

رئیس‌دانشگاه شیراز گفت: این دانشگاه با حدود 17هزار دانشجو و نزدیک به 720 عضو هیأت علمی جایگاه ویژه‌ای در آموزش عالی کشور دارد .

به گزارش ایلنا، حمید نادگران در بیست و ششمین اجلاس روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور رئیس دانشگاه شیراز در این اجلاس اظهار داشت: نشست روسای دانشگاه های بزرگ کشور هر دو الی سه ماه در یکی از دانشگاه ها برگزار می شود و مسائل کلان آموزش عالی مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد. 

وی افزود: هدف از برگزاری این اجلاس ایجاد وحدت رویه و سیاست‌گذاری کلان دانشگاه‌ها است و خروجی این نشست ها در اختیار وزارت علوم، تحقیقات و فناوری قرار می گیرد. 

حمید نادگران خاطر نشان کرد : از جمله نتایج اجلاس، تشکیل خوشه‌های فکری در دانشگاه های بزرگ کشور بوده و در این خوشه ها مسائل بزرگ در حوزه های اقتصادی، سرمایه های اجتماعی، علوم انسانی و ... با حضور اساتید صاحب نام و مبرز مورد بحث و تبادل نظر و نتایج آن در اختیار دولت و دستگاه های اجرایی قرار می‌گیرد.

وی افزود: انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی اثربخش، ارتباط موثر با صنعت و جامعه، تشکیل استارت آپ ها و شرکت های نو پای دانشگاهی، نوآوری، کارآفرینی و حرکت به سمت دانشگاه های نسل سوم و چهارم از رویکردهای اخیر دانشگاه شیراز است و با همین هدف چارت جدید دانشگاه شیراز در حال شکل گیری است. 

دکتر نادگران تصریح کرد: علیرغم مسائل و مشکلاتی که دانشگاه ها مواجه هستند؛ اما تلاش می شود که با تمام توان دانشگاهیان برای مسائل مشکلات کشور راهکارهای عالمانه و کارشناسی ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز