خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

هشدار رئیس خانه صنعت یزد در خصوص تعطیلی کارخانه‌های کاشی

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۹۷۸

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با انتقاد از وضعیت آشفته بازار و اشتغال و بیکاری یزد گفت: پای چینی‌ها با احداث کارخانه کاشی و سرامیک در کرمانشاه به بازار ایران باز شده و این موضوع تهدیدی برای تعطیلی کارخانه های کاشی و سرامیک است.

سیدعلی اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با انتقاد از این سیاست وزارتخانه صمت اظهار داشت: قطعا در سطح وزارتخانه نسبت به این وضعیت آگاه هستند و می دانند که احداث این واحد در مرز کشور در استان کرمانشاه چه تبعاتی به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه واحدی مشابه این کارخانه در گذشته در خراسان رضوی تأسیس شده و سرمایه گذاران چینی بخش عمده ای از نیروی خود را از کشور چین به خراسان رضوی آوردند، ادامه داد: قطعا با تاسیس این واحد جدید در کرمانشاه باز هم سایه تعطیلی کارخانه‌های ایرانی برسر کارگران ایرانی خواهد بود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد با بیان اینکه ایجاد اشتغال هزینه‌های گزافی دارد لذا حفظ اشتغال موجود برای ما در اولویت است افزود: راه اندازی این کارخانه از سوی چینی ها ضمن اینکه اشتغال را برای کارخانه های کاشی نابود می کند، صادرات را نیز تحت تاثیر قرار می دهد و رقابت شدیدا سخت خواهد شد چون در نقطه مرزی هستند و بسیاری از هزینه ها را ندارند.

وی با اشاره به ارزان بودن نیروی کار چینی ها عنوان کرد: در سالی که به نام رونق تولید از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده این اقدام که کاملاً در جهت تضعیف تولید داخلی است هیچ توجیهی ندارد و قاعدتاً با این طرز فکر نمی‌توان به رونق تولید امید داشت.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد بیان داشت: در شرایط فعلی اگر صادرات کاشی را نداشته باشیم و فقط برای مصرف داخلی از تولیدات استفاده کنیم بیش از 70 درصد از واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک تعطیل خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه سرمایه گذار چینی در صورت آغاز به کار به کل صنعت کاشی کشور ضربه خواهد زد عنوان کرد: انجمن کاشی و سرامیک طی نامه‌ای تبعات این سرمایه‌گذاری را به مسئولان گوشزد کرده و استاندار یزد نیز با پیوستی این نامه را به مرکز ارسال کرده اند که امیدوار به نتیجه گیری هستیم.

کلانتر با تاکید بر اینکه سال‌های زیادی برای رونق صنعت کاشی وسرامیک تلاش کردیم تا بتوانیم صادرکننده این محصول باشیم اظهار داشت: تولیدکنندگان استان یزد با سرمایه گذاری خارجی مشکلی ندارد، موضوع این است نباید زحمات سالیان صنعتگران کاشی و سرامیک که برای رونق تولید کشیده اند به هدر رود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز