خبرگزاری کار ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری مطرح کرد:

تدوین برنامه جامع برای مدیریت پسماند روستاهای قزوین

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۸۶۲

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری قزوین گفت: زباله های برخی از روستاهای استان قزوین به جایگاه مشترک منتقل می‌شوند، که باید برای مدیریت آنها برنامه ای جامع تدوین شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، اکرم نجفی اظهار کرد: 273 روستا در استان که معادل ۱۱ هزار و ۷۸ خانوار و ۳۲ هزار و ۷۴۶ نفر را تشکیل می‌دهد، هنوز برنامه مشخصی در حوزه ساماندهی زباله و پسماند تهیه و تدوین نشده است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه زباله ۲۲۰ روستای استان به جایگاه مدیریت پسماند محمدآباد قزوین منتقل می‌شود، افزود: مابقی روستاها برای ساماندهی پسماند و زباله‌ها از جایگاه اختصاصی و مشترک استفاده می‌کنند.

نجفی یادآور شد: زباله‌های ۱۲۹ روستای استان قزوین نیز به جایگاه اختصاصی و ۲۲۴ روستا هم به جایگاه مشترک منتقل می‌شود که لازم است برای مدیریت پسماند این جایگاه‌ها برنامه‌ جامع و مدونی تدوین شود.

این مسئول به وضعیت زباله‌های منطقه رودبار الموت اشاره کرد و گفت: با بررسی‌های انجام شده در بخش رودبار الموت شرقی ۸۴ روستا وجود دارد که از این میان، زباله‌های ۱۵ روستا به جایگاه مشترک و ۳۹ روستا نیز به مکان‌های نامعلومی منتقل می‌شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری با بیان اینکه مکان‌های نامشخص برای انتقال زباله به طور معمول در پرتگاه یا حوالی روستاها خلاصه می‌شود، افزود: ادامه این روند نه تنها مشکلات زیست محیطی ایجاد می‌کند، بلکه چهره روستاهای منطقه را مخدوش می‌سازد.

نجفی خاطرنشان کرد: هم اکنون دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) در حال مطالعه شرح خدمات برنامه تفصیلی در حوزه پسماند منطقه‌ای است که قرار شده تا ۶ ماه آینده نتیجه مطالعات این حوزه در روستاهای الموت، آوج و طارم تهیه و ارائه شود.

استان قزوین دارای ۸۴۵ روستا است که از این میان ۶۳۰ روستا دارای دهیاری و ۲۱۶ روستا فاقد دهیاری هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز