خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره راهداری بوئین‌زهرا :

45 کلاه ایمنی به موتور سواران در بوئین زهرا اهدا شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۸۴۰

به منظور ارتقای ایمنی، 50 عدد کلاه به موتورسواران در ۲ روستای حسین‌آباد و قشلاق از توابع شهرستان بوئین زهرا اهدا شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، هادی دودانگه گفت: طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت با اهدای کلاه ایمنی به موتورسواران روستای حسین‌آباد و قشلاق از توابع شهرستان بوئین زهرا اجرا شد.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بوئین‌زهرا اضافه کرد: با توجه به اینکه راه‌های روستایی بیشترین آمار تلفات جانی و مالی مربوط به تصادف راکبان موتورسیکلت را به خود اختصاص داده، این طرح نیز به منظور کاهش تلفات در حوادث و سوانح رانندگی به اجرا درآمده است.

به گفته دودانگه، در راستای اجرای طرح ارتقای ایمنی راکبان موتورسیکلت با مواردی از جمله آشنایی با نحوه تردد ایمن در جاده‌ها، آموزش مقررات راهنمایی و رانندگی، رعایت نکات ایمنی هنگام موتورسواری و تردد در جاده‌های استان، افزایش اطلاعات ترافیکی و پیشگیری از وقوع تصادفات و تلفات آشنا می‌شوند.

وی با بیان اینکه در طرح ارتقای ایمنی راکبان موتور سیکلت، ۴۵ کلاه ایمنی به موتورسوار روستاهای حسین‌آباد و قشلاق به طور رایگان اهدا شد، افزود: با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و همچنین نحوه استفاده از کلاه ایمنی به طور حتم خطرات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از تصادفات رانندگی به حداقل می‌رسد.

این مسئول از اجرای طرح ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌های این شهرستان در مدرسه هدف روستای قشلاق و برکت در حسین‌آباد خبر داد و اظهار کرد: این طرح در ۲ بخش ایمن‌سازی فیزیکی و آموزشی اجرا می‌شود تا جایی که در بخش ایمن‌سازی فیزیکی با نصب تابلو و علایم شامل محدودیت سرعت و سبقت ممنوع، خط‌کشی عابر پیاده، نصب سرعتگاه و چراغ چشمک‌زن به منظور آرام‌سازی ترافیک و ایجاد امنیت لازم برای تردد دانش آموزان در محدوده مدارس فراهم می‌شود.

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان بوئین‌زهرا یادآور شد: در مراسم اهدای کلاه ایمنی به راکبان موتورسوار، ضمن آموزش نکات ایمنی عبور و مرور از خانه تا مدرسه در قالب اجرای نمایش، به همه دانش‌آموزان وسایل کمک آموزشی نیز اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز