خبرگزاری کار ایران

در نشست رسانه ای عنوان شد:

جرائم انتخاباتی رسانه ها از نگاه قاضی ویژه دستگاه قضایی

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۷۷۹

نشست بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی، فضای مجازی و سایبری دادستان مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه برگزار شد.

به گزارش ایلنا، به منظور تنویر افکار عمومی و اطلاع رسانه‌های محلی استان کهگیلویه و بویراحمد در خصوص جرائم رسانه‌ای، " حمید نادریان "بازپرس ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی ، فضای مجازی و سایبری در نشستی با حضور اصحاب رسانه شرکت کرد.

قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهرستان بویراحمد در این نشست به بیان پاره‌ای از قوانین و مقررات مطبوعات پرداخت.

نادریان با بیان اینکه وقتی مدیر مسئول رسانه‌ای ، شخصی را کتباً به عنوان مدیر مسئول معرفی می‌کند، اقداماتی که آن فرد انجام می دهد، مسئولیت‌اش هم برای خود و هم برای مسئول اصلی رسانه تعهد آور است، اظهارداشت: انتشار تصاویر و صوت نامزدهای انتخابات نیازمند اخذ مجوز از آنها است.

وی گفت: مطابق نصوص صریح آیین دادرسی کیفری و جرائم رایانه‌ای، حقی را برای آن شخص در نظر می‌گیرند که می‌تواند شکوائیه‌ای تنظیم و به دادسرا ارائه کنند.

قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهرستان بویراحمد تاکید کرد اگر شخصی بدون اجازه از شخص دیگری عکسبرداری کند، با شکایت آن فردی که از وی عکسبرداری شده، تصویر بردار تحت پیگیرد قضایی قرار می گیرد.

نادریان در خصوص سایت های مجاز و غیر مجاز هم خاطرنشان کرد: دادستان و دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان در خصوص برخورد باسایت های متخلف، در صورت هرگونه تخلف،برخورد قضایی لازم را انجام می دهند.

وی با بیان اینکه با تبلیغات زود هنگام در فضای مجازی و سایت برخورد کرده ایم، افزود: چنین سایت هایی را مسدود و یا مدیران آنها را احضار و تذکر داده ایم.

این استاد دانشگاه گفت: 84 سایت مجاز و 15 سایت به عنوان پایگاه خبری غیرمجاز در استان وجود دارد و فعالیت می کنند.

ممنوعیت هرگونه جعل عنوان، تبلیغ غیرمجاز و تشویش اذهان عمومی توسط رسانه ها 

قاضی رسیدگی کننده به پرونده های جرائم انتخاباتی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان با بیان اینکه حضور مردم در عرصه انتخابات باید مد نظر رسانه ها باشد، اظهار داشت: فعالیت سایت ها باید در خصوص حضور حداکثری مردم در انتخابات باشد نه ایجاد تشویق اذهان عمومی و ایجاد اختلاف و تفرقه کنند و البته آن چیزی که برای ما خیلی مهم است حضور حداکثری مردم است.

نادریان با اظهار اینکه اصحاب رسانه در راستای قانون اساسی و آزادی رسانه فعالیت می‌کنند، افزود: قانون مطبوعات حد و مرز رسانه را مشخص کرده و هرگونه جعل عنوان، تبلیغ غیرمجاز، ایجاد اختلاف و تشویش اذهان عمومی توسط رسانه ها ممنوع است.

وی به رسانه ها در مورد انتشار اسامی متهمان جرائم انتخاباتی هشدار داد و گفت: انتشار اساسی متهمان تخلفات انتخاباتی قبل از صدور رأی قطعی و یا انتشار مطلبی خلاف واقع مبنی  بر رد صلاحیت یا انصراف نامزدها و یا انتشار علت رد صلاحیت ها نسبت به داوطلبان، ممنوع بوده و جرم رسانه ای خواهد بود.

نادریان افزود: هرگونه استفاده ابزاری از تصاویر اشخاص و رجال جهت تبلیغات انتخابات، ممنوعیت دارد.

لازم به ذکر است قاضی ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در شهرستان بویراحمد در این نشست به بیان پاره‌ای از قوانین و مقررات مطبوعات، فضای مجازی و رسانه برای اصحاب رسانه پرداخت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز