خبرگزاری کار ایران

کارشناس سازمان هواشناسی خبر داد:

ورود سامانه بارشی جدید از روز جمعه/ برف و باران استان‌های کشور را دربر می‌گیرد/ کاهش ۷ درجه‌ای دمای هوا

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۶۴۴

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: سامانه بارشی جدید از شمال غرب، بعدازظهر روز جمعه وارد کشور می‌شود و بیشتر مناطق را دربر می گیرد.

به گزارش ایلنا، امیر سرکرده با بیان این مطلب افزود: امروز پیش بینی می‌شود بارش آن هم به طور پراکنده و خیلی خفیف در ارتفاعات زاگرس، مرکزی و البرز را شاهد باشیم و احتمال بارش بسیار خفیف در نواحی شرقی و شمالی استان خوزستان نیز وجود دارد.

وی گفت: برای پنجشنبه این بارش‌های خفیف فقط در ارتفاعات شمال شرق کشور ممکن است اتفاق بیفتد ضمن اینکه در سایر مناطق کشور تا روز جمعه به طور کلی جوی آرام و پایدار پیش رو خواهیم داشت که باعث افزایش آلاینده‌های جوی خواهد شد که البته چندان حاد نخواهد بود.

سرکرده افزود: پیش بینی می‌شود برای جمعه بعدازظهر یک سامانه بارشی جدید از شمال غرب وارد کشور شود و از روز شنبه بسیاری از استان‌ها درگیر بارش برف و باران خواهند شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می‌شود در استان‌های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، کردستان و کرمانشاه بارش برف و باران را پیش رو داشته باشیم، همچنین در شمال ایلام، لرستان، همدان، مرکزی، دامنه‌های جنوبی البرز مانند زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش داشته باشیم.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: البته در استان‌های ساحلی دریای خزر نیز بارش خواهیم داشت و در ارتفاعات البرز و زاگرس پیش بینی می‌شود بارش‌ها به شکل برف ظاهر شود ضمن اینکه بارش‌ها در تمام این استان‌ها یکنواخت نخواهد بود.

سرکرده افزود: از امروز تا پایان هفته به طور نسبی افزایش دما را به ویژه در سواحل دریای خزر داریم و این احتمال وقوع بهمن در مناطق کوهستانی را افزایش می‌دهد؛ از روز شنبه کاهش ۷ درجه‌ای دما اتفاق می‌افتد.

وی گفت: امروز آسمان تهران صاف و دما در گرم‌ترین ساعات به ۹ درجه بالای صفر خواهد رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز