خبرگزاری کار ایران

شرکایی در گفت وگو با ایلنا :

قضاوت در لیگ جهانی والیبال برایم دور از دسترس نیست

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۵۷۶

داور ملی کرمانشاهی والیبال کشورمان در هفته های اخیر با قضاوت های خوبی که در لیگ دسته اول والیبال انجام داده توجه مسئولان کمیته داوران فدراسیون را به خود جلب کرده و از همین‌رو برای قضاوت حساس رقابت‌های برگشت سوپر لیگ والیبال کشور انتخاب شده است.

به گزارش ایلنا از کرمانشاه، سالهای سال است که  کشتی بعنوان ورزش اول و محبوب کشور شناخته می‌شود و پس از آن فوتبال بعنوان یکی از ورزش‌های محبوب در بین ایرانیان جا افتاده است، اما در سالهای اخیر درخشش سرو قامتان والیبال ایران در جهان باعث شد که این ورزش مفرح و هیجان انگیز در دل میلیونها ایرانی علاقمند به ورزش جا پیدا کند تا جائیکه این ورزش در حال حاضر طرفداران بیشماری را در تمامی زمینه‌ها با خود همراه کرده است.

ایران اگرچه همواره به عنوان یکی از قدرت‌های مطرح آسیا بشمار می رفته است ولی چند سالی است پا را از آسیا فراتر گذاشته و در جهان و در میان قدرت‌های مطرح سطح اول والیبال دنیا یعنی ایتالیا، آمریکا، لهستان، روسیه ، برزیل و ... قدرت‌نمایی می‌کند و پای ثابت لیگ جهانی والیبال است و به رتبه های بالایی نیز در این رقابت ها دست پیدا کرده است.

بدون شک قدرت والیبال ایران از استعدادها و بازیکنان جوانی که در لیگ‌های کشور بازی می‌کنند سرچشمه می‌گیرد و نشان از پویایی و حرفه ای بودن لیگ‌های والیبال کشور در تمامی سطوح است.

هر اندازه لیگ ورزشی یک کشور حرفه ای تر باشد و از بازیکنان مطرح استفاده کند به همان اندازه قضاوت  و داوری در آن هم سختتر و حرفه ای تر خواهد بود از همین رو داورانی که در آن لیگ قضاوت می کنند کار سخت و دشواری را باید انجام دهند.

احسان شرکایی نامی است که در هفته های اخیر در اخبار ورزشی کشور و استان  بسیار شنیده می شود .

شرکایی در قضاوت های بی نقصی که در چهارده هفته گذشته از لیگ دسته یک کشور داشته است و در ۹ دیدار آن و در حساسترین این رقابت‌ها بعنوان داور اول نقش آفرینی کرده است ، توجه کمیته داوران فدراسیون والیبال را به خود معطوف کرد تا جاییکه در هفته دوم برگشت رقابتهای سوپر لیگ والیبال کشور قضاوت دیدار حساس سپاهان و پیام خراسان را بر عهده خواهد گرفت.

در همین راستا گفتگوی کوتاهی با این داور کرمانشاهی والیبال کشورمان داشته ایم تا مخاطبان و علاقمندان را بیشتر با وی آشنا کنیم.

احسان شرکایی با ۳۶ سال سن حدود ۲۰ سال است که به داوری مشغول است و در رقابتهای مختلف به قضاوت پرداخته است.

این داور مطرح والیبال کشور می گوید : سالهاست که بعنوان داور در رقابتهای مختلفی قضاوت کرده ام و از سال ۱۳۸۹ بعنوان  داور ملی فدراسیون والیبال فعالیت حرفه ای خود را در لیگ های مختلف شروع کردم.

وی می افزاید در این سالها علاوه بر قضاوت در دیدار تیم های لیگ های ایران ، در ۶ فینال رقابت‌های آسیایی بعنوان کادر داوری  حضور داشته ام و سابقه حضور در ۳ لیگ جهانی والیبال را نیز  در کارنامه خودم دارم .

شرکایی علاوه بر قضاوت سالها بعنوان بازیکن نیز در مسابقات مختلف والیبال حضور داشته است و در اینباره می گوید ، بنده از سال ۱۳۷۳ والیبال را شروع کردم و در تیم های آموزشگاهها و تیم شهر در رده های نوجوانان و جوانان و امید و همچنین تیم های دانشگاهی حضور داشتم  و چندین سال عضو تیم کارگری استان کرمانشاه بودم ، همچنین ۳ سال نیز برای تیم پالایشگاه و یک سال هم برای تیم خطوط لوله کرمانشاه توپ زدم و بعنوان یکی از اعضای تیم منتخبین وزارت نفت هم انتخاب شدم  و پس از یازده سال حضور در میدان والیبال بعنوان بازیکن بالاخره در سال ۸۴ از دنیای بازی کنار کشیدم، البته علاقه ام به والیبال هیچگاه من را از توپ و تور دور نکرد و بعنوان مربی به کار خودم ادامه دادم.

وی ادامه می دهد : در مربیگری هم بعنوان مربی درجه یک فعالیت می‌کنم و مدت ۳ سال بعنوان کمک مربی در کنار آقای مسعود کامروامنش مربیگری تیم های پایه و نوجوانان شهر را عهده دار بودم و چند سالی هم بعنوان مربی تیم های خطوط لوله و بانک کشاورزی استان که در آن زمان در سطح یک والیبال کشور بازی می کردند، فعالیت داشتم.

شرکایی درآمد داوری را بسیار ناچیز می داند و در اینباره می گوید : در آمدهای مالی در داوری تقریبا صفر است و به هیچ عنوان نمی توان بعنوان شغل روی آن حساب باز کرد و عشق و علاقه است که باعث شده است با تمام سختی های داوری والیبال در این رشته فعالیت خود را ادامه دهم و با پشتکار و تمرینات فراوان و کسب تجربه از میادین مختلف همواره در پی ارتقا دانش خود در این رشته هستم .

این داور سطح یک والیبال کشورمان می افزاید مدرک تحصیلی بنده کارشناسی مهندسی عمران است و مدارک مربیگری و داوری درجه یک هم در حال حاضر جزو رزومه من است و با مطالعاتی که در زمینه والیبال دارم سطح دانشم در این رشته روز به روز در حال افزایش است و اگر شرایط محیا شود قطعاً در سطح اول والیبال جهان سوت خواهم زد .

شرایطی  که از طرف برخی قدرتهای سیاسی جهان بر کشور تحمیل شده است و ورزش هم از آن مستثنی نیست باعث شده است که برخی کلاس‌های بین المللی در ایران برگزار نشود و یا داوران ایرانی نتوانند در این کلاس‌ها شرکت کنند، شرکایی در اینباره نیز می‌گوید که متاسفانه در حال حاضر شرایط برگزاری و یا حضور داوران ایرانی در کلاسهای مربیگری و داوری بین المللی به دلیل برخی مسائل وجود ندارد ولی راه خودم را با تلاش بیشتری ادامه خواهم داد ، در داوری به لطف خدا ادامه خواهم داد و به دنبال کسب افتخارات بیشتری برای استان کرمانشاه و همشهریانم خواهم بود و به لطف خدا از هفته آینده بعنوان داور در بازیهای سوپر لیگ کشور نیز حضور خواهم داشت و امیدوارم روزی برسد که در لیگ جهانی والیبال بعنوان داور اول حضور داشته باشم و این آرزو برایم دور از دسترس نیست.

شرکایی در پایان این گفتگو به روند موفقیت های خود در لیگ دسته یک کشور اشاره داشت و افزود : از ابتدای شروع لیگ دسته اول والیبال کشور  در اکثر رقابت‌ها بعنوان داور اول حضور داشتم و خوشبختانه قضاوت‌های بی نقصی را انجام دادم که خوشبختانه همین امر باعث جلب نظر کمیته داوران فدراسیون والیبال شد و از من در قضاوت دیدارهای حساس مسابقات برگشت سوپر لیگ دعوت شد و باتوجه به اینکه این رقابت‌ها معتبرتر هستند تمام تلاشم را خواهم کرد که قضاوت‌هایم بیش از پیش مورد توجه مسئولان کمیته داوران قرار بگیرد.

گفت وگو از : سید محمد موسوی

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز