خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی:

قهر نمی‌کنیم/ دنبال سیاهی‌لشکر نیستیم/در زمین طراحی شده بازی نمی‌کنیم/نمیگذاریم از حذف اصلاح‌طلبان خیلی منفعت ببرند

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۶۶

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی تاکید کرد: ما نیامدیم بازی را ترک کنیم بلکه آمده‌ایم در زمین طراحی شده بازی نکنیم، قطعا در انتخابات موثر عمل خواهیم کرد تا جریان مقابل اصلاحات از حذف اصلاح‌طلبان خیلی منفعت نبرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از مشهد، محمدصادق جوادی‌حصار در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه مکانیزم رای در ایران ظرفیت تبدیل شدن به قدرت را ندارد، گفت: دولت دکتر روحانی با 24 میلیون رای روی کار آمد ولی شرایطی برای آن فراهم شد که گویا قرار نیست هیچ توفیقی به نام او در تاریخ انقلاب اسلامی ثبت شود و تلاش می‌شود گفته شود هر کار خوبی در کشور صورت می‌گیرد، به دست جریان خاصی انجام شده و بقیه توان خدمت به کشور را ندارند. این اراده همچنان هم می‌تواند اعمال قدرت کند.

وی با تاکید بر نقش احزاب به عنوان یک مکانیزم کنترل‌کننده در فضای سیاسی انتخابات در کشورهای دیگر عنوان کرد: یکی از مکانیزم‌های کنترلی در جوامع پیشرفته احزاب است. در جامعه ما احزاب آن طور که باید، ایفای نقش ندارند. مساله بررسی صلاحیت‌ها باید به احزاب واگذار شود. در حال حاضر وضعیت به گونه‌ای است که وقتی افراد رد صلاحیت می‌شوند، به جای پیگیری مساله از طریق قانونی، به دنبال یک منبع متصل به قدرت هستند که از طریق لابی مشکل را حل کنند. این یعنی یک پای قانون می‌لنگد.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با اشاره به علل حضور برخی از اصلاح‌طلبان در فرایند ثبت نام انتخابات مجلس بیان کرد: در بدو امر و پیش از ثبت‌نام ما از دوستان خود تقاضا کردیم که برای ثبت‌نام در انتخابات اقدام کنند. بخشی از دوستان اقدام کردند اگرچه افق را خیلی روشن ترسیم نمی‌کردند و تصور روشنی از انتخابات نداشتند اما ما به حکم وظیفه ملی و میهنی خود و در راستای رفتارهای اصلاح‌طلبانه همچنان نظرمان بر رونق حضور در عرصه‌های انتخاباتی بود و معتقد بودیم و هستیم که بزرگترین سرمایه کشور حضور مردم در عرصه‌هاست.

وی تصریح کرد: همانطور که همه مجموعه نظام بارها گفته‌اند، حضور گسترده مردم تامین کننده امنیت کشور است و به همین جهت ما تلاش کردیم کاستی‌ها را کمتر مورد توجه قرار داده و به وظیفه ملی و میهنی خود بیشتر عنایت داشته باشیم و به همین جهت بود که از دوستان خود دعوت به حضور در انتخابات کردیم.

جوادی‌حصار با بیان اینکه در این دوره عمده رد صلاحیت‌ها ذیل ماده 28 قانون انتخابات مجلس بوده است، عنوان کرد: ماده 28 به مسائلی همچون لزوم التزام عملی نامزدها به اسلام و نظام، برخورداری از تابعیت ایرانی و... اشاره دارد.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی اظهار کرد: مساله‌ای که ما بر آن تاکید داریم این است که انتخابات باید رقابتی باشد. اگر قرار است دوم اسفند رقابت کنیم اما 26 بهمن صلاحیت برخی از نامزدها تایید شود، نام این را نمی‌توان رقابت گذاشت. ما به شدت از طرف بخش‌هایی از اصلاح‌طلبان و جامعه تحت فشار هستیم که چرا در انتخابات شرکت کردید. ما اعتقاد داریم که نباید در بازی سیاسی قهر کرد. ما به عنوان جریان اصلاح‌طلب دغدغه ملی و میهنی داریم و احساس می‌کنیم اصلاحات نباید تنها مدافع حقوق خود باشد. 

جوادی‌حصار ادامه داد: اگر شرایط تایید صلاحیت به همین منوال باشد، توان لیست دادن نداریم.

جوادی‌حصار تاکید کرد: به همین جهت ما دنبال سیاهی‌لشکر نیستیم بلکه دنبال این هستیم که نمایندگان کسانی باشند که به شخصه توان دفاع از حوزه خویش را داشته باشند. اگر ما بتوانیم به مجلس نماینده بفرستیم و لیست بدهیم، قطعا این افراد با دیدگاه اپوزیسیون به مجلس نمی‌روند و گروهی صرفا مخالف نیستند بلکه مجموعه‌ای راهگشا و دارای طرح و برنامه خواهند بود.

رئیس شورای اصلاح‌طلبان خراسان رضوی با اشاره به استراتژی اصلاح‌طلبان در دوره قبل که شخصیت‌های کمتر شناخته شده از این طیف وارد مجلس شدند، گفت: آن استراتژی نیز در جای خود معنادار بود و برای این برنامه‌ریزی شد که جلوی ورود برخی نیروهای افراطی به مجلس گرفته شود اما در این دوره تصمیم این است که از نیروهای کارنامه‌دار و توانای اصلاح‌طلب برای حضور در مجلس حمایت کنیم. حال اگر بتوانیم، لیست ارائه خواهیم کرد واگر هم نتوانیم، بدون لیست در انتخابات شرکت می‌کنیم ولی در کنار مردم هستیم و قهر نمی‌کنیم؛ رای می‌دهیم و قطعا تحریم‌کننده انتخابات نخواهیم بود.

وی افزود: خواسته ما این است که نمایندگان ما در پی تحقق مطالبات ملی باشند اما یکی از آفت‌های نمایندگی پیگیری مطالبات منطقه‌ای است که بیشتر وقت نمایندگان مصروف همین موضوع می‌شود. طرح استانی شدن انتخابات مساله‌ای بود که کمی برای نمایندگان فراغت ایجاد می‌کرد تا به امور ریزتر بپردازند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز