خبرگزاری کار ایران

استاندار البرز:

البرز آماده حمایت همه جانبه از بخش خصوصی و صنایع دانش بنیان است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۴۵

استاندار البرز با بیان اینکه مجموعه استانی به تبعیت از سیاست های کلی دولت به حمایت جدی از بخش خصوصی پرداخته است، افزود: اکنون در البرز پروژه های بزرگ و مهمی در حوزه های مختلف با حمایت دولت یکی پس از دیگری در حال بهره برداری هستند.

به گزارش ایلنا، عزیزالله شهبازی در مراسم افتتاح پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک که با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صمت در البرز برگزار شد، افزود: البرز، استانی راهبردی و استراتژیک در کشور که بواسطه این مهم موفق شدیم نگاه ملی را به این استان معطوف کرده و به صورت مستمر میزبان مسئولان ارشد ملی باشیم.

وی ادامه داد: خدا را شاکرم که در بستر پرظرفیت البرز، تولیدکنندگان بزرگ و صاحب نامی مستقر هستند که در راستای افزایش تولید، اشتغال و صادرات و همچنین کاهش نرخ بیکاری تلاش می کنند.

شهبازی گفت: معاون علمی و فناوری رئیس جمهور، انسانی فرهیخته و مبتکر است که با اهتمام ویژه ای در راستای بسط صنایع دانش بنیان فعالیت می کند که در این رابطه البرز را نیز بعنوان قطب علم و فناوری و دومین استان کشور در فروش محصولات دانش بنیان، مورد توجه ویژه قرار داده است.

وی با بیان اینکه مجموعه البرز به تبعیت از سیاست‌های کلی دولت به حمایت جدی از بخش خصوصی پرداخته است، افزود: اکنون در البرز پروژه های بزرگ و مهمی در حوزه های مختلف با حمایت دولت یکی پس از دیگری در حال بهره برداری هستند.

استاندار البرز اضافه کرد: امروز در استان البرز شاهد فعالیت یکی از مهمترین شهرک های ملی دانش بنیان تحت عنوان شهرک کاوش به مساحت ۱۰۰ هکتار با حضور معاون علمی و فناوری رییس جمهور و وزیر صمت هستیم که افتتاح آن به صورت کامل تا پایان سال محقق می شود.

وی گفت: در این مجموعه سوله هایی مهیا شده اند که به ۱۴ واحد دانش بنیان تعلق می گیرد.

شهبازی افزود: امروز نیز بهره برداری از پایلوت فرآوری و استحصال عناصر نادر خاکی و سایر عناصر استراتژیک صورت گرفت.

وی عنوان کرد: این تولیدات، ذخیره ارزی برای کشور همراه داشته و سبب می شود که بتوانیم از مواد کانی موجود در کشور بیشترین بهره برداری را داشته باشیم.

شهبازی گفت: مقرر شد که البرز بلحاظ ظرفیت های موجود، پارک علم و فناوری مجزا و مستقل داشته باشد.

وی افزود: سه شنبه هفته آینده طی نشستی که در دفتر معاون علمی و فناوری رییس جمهور خواهیم داشت و با حضور وزیر صمت، تفاهم نامه ای در خصوص فعالیت مستقل پارک علم و فناوری البرز منعقد می شود.

شهبازی ادامه داد: درصدد هستیم که با بسیج مجموعه مسئولان و همراهی و تلاش جوانان البرز، این استان در فروش تولیدات دانش بنیان حائز رتبه اول کشور شود.

وی گفت: طی برنامه ریزی صورت گرفته، کارتی برای سرمایه گذاران و فعالان بخش خصوصی طراحی کردیم که بی واسطه و بدون وقت قبلی برای طرح موضوع و یا بیان مشکلات خود با نماینده عالی دولت دیدار و گفتگو کنند.

شهبازی افزود: از مجموعه دولت قدردانی ویژه ای دارم چراکه هر زمان برای طرح موضوعات استان در راستای نیل و تسریع مسیر توسعه استان از آنها تقاضایی داشتیم، با دست خالی بازنگشتیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز