خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

احداث ایستگاه سنجش کیفیت هوا در قزوین ضروری است

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۳۱۸

مدیرکل حفاظت محیط زیست قزوین گفت: احداث و راه‌اندازی 2 ایستگاه سنجش کیفیت هوا در استان قزوین باید هرچه سریع‌تر انجام شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن عباس نژاد با بیان اینکه شاخص‌های محیط زیستی در استان مناسب نیست، اظهارکرد:  قزوین در تولید کربن جزو سه استان اول کشور بود و باید برای احداث و راه‌اندازی ایستگاه سنجش کیفیت هوا در این شهر هرچه سریع‌تر اقدام شود.

مدیر کل محیط زیست استان با بیان اینکه شهر قزوین به ۲ ایستگاه سنجش کیفیت هوا نیاز دارد، افزود: با توجه به کمبود منابع لازم است که سایر دستگاه‌های مدیریت درون شهری همانند شهرداری و شورای اسلامی شهر در این خصوص مساعدت کنند.

عباس نژاد اولویت دیگر استان قزوین در کاهش آلودگی هوا را استفاده از بنزین یورو چهار عنوان کرد و گفت: هم اکنون برای کاهش آلودگی ناشی از خودروهای بنزین سوز لازم است که این سوخت با جدیت پیگیری شود.

این مسؤول با بیان اینکه در دوران وارونگی دما باید استفاده از وسایل آلاینده در استان قزوین کاهش یابد، اظهار داشت: لازم است که لیست جامعی از کارخانجات آلاینده در این استان تهیه شده و در مواقع ضروری به کاهش فعالیت و توقف آنها اقدام کرد.

شهر آبیک در روزهای گذشته چندین مورد در وضعیت ناسالم قرار می‌گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز