خبرگزاری کار ایران

در ۱۰ ماه نخست سال جاری رخ داد؛

ثبت ۴۲ هزار و ۱۸۱ مورد حادثه ترافیکی در سامانه اورژانس فارس

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۱۲۳

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۱۰ ماهه ابتدای سال جاری، ۴۲ هزار و ۱۸۱ مورد حادثه ترافیکی در سامانه اورژانس فارس به ثبت رسیده که ۲۵ هزار و ۵۹۴ مورد مربوط به حوادث ترافیکی شهری و ۱۶ هزار و ۵۸۷ مورد مربوط به حوادث ترافیکی جاده ای بوده است.

 به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محمد جواد مرادیان از افزایش ۴ و ۷ دهم درصدی حوادث ترافیکی در استان طی این بازه زمانی خبر داد و افزود: در حوادث ترافیکی ۱۰ ماهه ابتدای سال ۹۸، ۴۸ هزار و ۵۲۰ مورد مصدوم شدند که ۱۳ هزار و ۷۶ مورد پس از اقدامات درمانی در محل، به صورت سرپایی درمان و ۳۵ هزار و ۴۹۶ مورد نیز، برای ادامه درمان به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

او اضافه کرد: طبق آمار این مرکز، ۵۱۱ هموطن در ۱۰ ماهه ابتدای امسال، جان خود را در حوادث ترافیکی استان از دست داده اند.

مرادیان همچنین از افزایش ۲۷ درصدی مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن در این بازه زمانی خبر داد و اعلام کرد: از ابتدای سال تاکنون، ۷۳۹ مورد در اثر مجاورت با گاز مونوکسیدکربن دچار مسمومیت شدند که ۳۳۳ مورد پس از اقدامات درمانی، در محل به صورت سرپایی درمان و ۳۸۶ مورد به مراکز درمانی استان منتقل شدند.

وی عنوان کرد: با وجود توصیه های مکرر در خصوص رعایت نکات ایمنی در رابطه با مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، طبق آمار ثبت شده در مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، ۲۰ نفر به خاطر مسمومیت با این گاز خطرناک، جان خود را از دست داده اند.

مدیر مرکز حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه، رعایت نکات ایمنی را ضامن سلامت فرد و خانواده دانست که کم اهمیت جلوه دادن آن، می تواند سبب اتفاقات ناگوار و غیرقابل جبران شود و تاکید کرد: مسمومیت با گاز مونوکسیدکربن و رفتارهای پُرخطر در رانندگی، از جمله مواردی است که موجب شده تا ۵۳۱ هم استانی در ۱۰ ماهه نخست سال جاری، جان خود را از دست بدهند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز