خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت:

توسعه پوشش بیمه ای روستائیان در اولویت کاری بخشداران قرار گیرد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۹۰

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت از بخشداران تابعه این شهرستان خواست که افزایش برخورداری جامعه روستایی از بیمه اجتماعی روستائیان و عشائری را در اولویت کاری خود قرار دهند.

به گزارش ایلنا از رشت، محمدعلی ویشکایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری رشت در جلسه کارگروه توسعه بیمه کشاورزی روستائیان و عشایر شهرستان رشت با اشاره به وجود برخی محرومیت ها و کمبود امکانات در زندگی روستائیان، افزود: در شرایطی که بسیاری از روستائیان به لحاظ معیشتی با مشکل مواجه هستند، ترویج فرهنگ بیمه در میان کشاورزان و روستائیان می تواند برای آنان بسیار کارگشا باشد.

ویشکایی با بیان اینکه مسئولین به مشکلات و سختی های مردم روستا واقفند و حداکثر توان خویش را در جهت مرتفع نمودن این مشکلات به کار می بندند، افزود: باید قدردان این مردم فهیم و قدرشناس باشیم. ما جلوه ای از این قدرشناسی را در حضور کم نظیر مردم در مراسم تشییع سردار شهید سپهبد سلیمانی شاهد بودیم.

 وی توسعه خدمات بیمه ای برای روستائیان را از جمله برنامه هایی دانست که می تواند در راستای توسعه رفاه روستائیان موثر باشد و اظهار داشت: با توجه به رویکرد بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلند مدت به کشاورزان، روستائیان و عشایر در بخش های مستمری بازنشستگی و از کارافتادگی، باید زمینه ترویج و توسعه این بیمه در سطح روستاهای شهرستان رشت فراهم آید.

ویشکایی با اشاره وضعیت نه چندان مطلوب شهرستان رشت در خصوص بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر، گفت: همه بخشداری ها موظف هستند برخورداری مردم روستا از این بیمه را به عنوان یکی از اولویت های اصلی کاری خود قرار دهند.

وی ادامه داد: علیرغم تمام مشغله ها و مشکلات موجود، هر نوع کوتاهی در امر برخورداری روستائیان از این نوع بیمه به دلیل عدم برنامه ریزی درست و تبیین آن، قابل توجیه نیست.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری شهرستان رشت، امر بیمه را نافع مال و جان و سلامت مردم دانست و تصریح کرد: با همکاری مدیران روستایی باید دست روستاییان را در دست توانمند مدیران بیمه گذاشته شود.

 ویشکایی توسعه فرهنگ بیمه و برخورداری اقشار محروم از خدمات آن را به عنوان حسنات و توشه آخرت دانست و افزود: به دستور استاندار محترم، برای تمامی روستاها، سهمیه ای در این خصوص در نظر گرفته شده که از بخشداران انتظار می رود، نسبت به ابلاغ این سهمیه ها به دهیاران و روسای شوراها، در جلسات شورای اداری بخش، اهتمام ورزیده و این موضوع را در جلسات خود برجسته نمایند.

وی در همین راستا از بخشداران خواست که نسبت به تهیه گزارش عملکردی از  دهیاری ها و شوراها با توجه به سهمیه در نظر گرفته شده بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر اقدام کنند.

هانی قلی پور مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان گیلان نیز در این جلسه با تشریح وضعیت پوشش بیمه ای صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر در سطح استان،  گفت: روستاییان، کشاورزان و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت  می توانند با مراجعه به مرکز صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر شهرستان و عضویت در این صندوق از مزایای حقوق بازنشستگی، ازکارافتادگی، و مستمری ناشی از فوت سرپرست خانوار برخوردار شوند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز