خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان:

پرونده نیروگاه شهید رجایی قزوین به دستگاه قضا ارسال شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۵۰۲۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: پرونده نیروگاه برق شهید رجایی قزوین به علت عدم توجه به اخطارهای ارسال شده در دادگاه مورد بررسی است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قزوین، حسن عباس نژاد اظهار کرد: نیروگاه برق شهید رجایی به علت افت فشار گاز در کشور به ویژه در استان مجبور به استفاده از سوخت مازوت صدر در صدی در نیروگاه بخار شده است.

مدیرکل محیط زیست استان افزود: این نیروگاه با توجه به اینکه مجبور است از سوخت مازوت استفاده کند باید ملاحظات زیست محیطی و استانداردهای خروجی دود کش را رعایت کند اما با توجه به اخطارهایی که به مسئولان این نیروگاه داده شد به این موضوع بی‌توجهی کردند.

عباس نژاد خاطرنشان کرد: مسئولان این نیروگاه موظفند که یک برنامه زمان بندی شده برای کاهش آلودگی بدهند که عملاً اتفاق نیفتاد.

وی اضافه کرد: پس از تذکر فراوان مقامات ارشد استان و نامه نگاری‌های متعدد اداره کل حفاظت محیط زیست به نیروگاه برق شهید رجایی برای رعایت استانداردهای آلایندگی، به علت بی توجهی به اخطارهای صادر شده و اهمیت سلامت مردم مجبور به ارسال پرونده این نیروگاه به دادگاه شدیم و منتظر اعلام نظر مراجع عالی قضائی هستیم.

این مسئول بیان کرد: هم اکنون مسئولان استان در حال پیگیری برای تأمین گاز نیروگاه برق شهید رجایی هستند، اما فعلاً موفق نشده‌اند.

 مدیرکل محیط زیست استان درباره آلودگی شهر آبیک هم گفت: این شهر به علت عوامل انسانی و طبیعی دچار آلودگی شده است و دو هفته پیش به عنو ان یکی از آلوده‌ترین شهرهای کشور معرفی شد.

حسن نژاد اضافه کرد: سازمان محیط زیست برای آنکه میزان آلودگی شهرهای استان را بسنجد یک سامانه در شهر قزوین و یک سامانه در آبیک راه اندازی کرده و سامانه سوم هم شهرالوند راه اندازی شده است.

وی درباره از کارافتادگی ایستگاه سنجش آلودگی آبیک گفت: وقتی میزان آلودگی بالا می‌رود بر روی فیلترهای این ایستگاه اثر می‌گذارد و باعث از کارافتادگی آن می‌شود که با تمیز کردن و تعویض فیلتر ایستگاه دوباره فعال است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز