خبرگزاری کار ایران

بیانیه شورای اصلاح‌طلبان آذربایجان شرقی در واکنش به رد صلاحیت‌‌ها

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۶۷

شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در واکنش به رد صلاحیت داوطلبان اصلاح طلب استان بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا،شورای اصلاح طلبان آذربایجان شرقی در واکنش به رد صلاحیت داوطلبین اصلاح طلب استان بیانیه‌ایی صادر کرد که این بیانیه به شرح زیر است:

مردم شریف استان آذربایجان‌شرقی

 همانگونه که مستحضرید، دور سوم شورای اصلاح‌طلبان استان متشکل از نمایندگان احزاب فعال و اعضای حقیقی شناخته شده، ماه‌ها قبل از شروع فرایند دور یازدهم انتخابات مجلس شورای اسلامی فعالیت‌های خود را با عنایت به اهمیت حضور پرشور و آگاهانه‌ مردم در عرصه‌های سیاسی و مخصوصا انتخابات آغاز نمود و با مد نظر قرار دادن جایگاه انتخابات و ضرورت مشارکت حداکثری ، در راستای منش اصلاح‌طلبی که همواره اصلاح امور را منوط به شرکت پویا در انتخابات و مشارکت موثر و تعیین کننده آحاد ملت در عرصه‌های مختلف تعیین سرنوشت کشور و مردم می‌داند، فعالیت‌های خود را برای مقدمات کار و کسب آمادگی‌های لازم جهت شرکت در انتخاباتی پر شور ساماندهی کرد.

 انقلاب اسلامی مردم ایران بر اساس آرمان های مردم و امام راحل در شعار استقلال، آزادی ، جمهوری اسلامی متبلور شد و نظام استبدادی شاهنشاهی که متکی بر سازمان‌های امنیتی و نیروهای مسلح و حمایت دول بیگانه در راس آنها آمریکا بود، را در هم شکست. لکن در طی سه دهه‌ اخیر جریان فکری اقتدارگرا با قرائتی غیر مقبول از اسلام برای اکثریت قریب به اتفاق مردم که راه و منش و قرائت امام راحل را در انقلاب برگزیده بودند، جمهوریت نظام را مورد هجمه قرار داده و در صدد کم‌رنگ کردن رای مردم و تضعیف نهادهای انتخاباتی برآمده از آرای مردم بوده است.

 شورای اصلاح طلبان استان آذربایجان شرقی، ضمن تاکید بر اسلامیت با قرائت امام (ره) و جمهوریت نظام بعنوان مهم‌ترین اصل مردم سالاری، مواضع خود را در رابطه با انتخابات اسفند ماه مجلس بشرح ذیل اعلام می‌دارد:

 ناکارآمدی در عرصه‌های مختلف و مشکلات ناشی از فقر و بیکاری، رکود تورمی، کاهش تولیدات و صدور نفت ناشی از تحریم‌ها، تنش در روابط بین‌المللی و غم و اندوه ناشی از سقوط هواپیمای مسافربری و عدم صداقت و شفافیت در اطلاع‌رسانی علت حادثه در هم آمیخته و لطمه‌‌ی مستقیم و جبران‌‌ناپذیری به اعتماد عمومی و حضور مشارکت‌جویانه مردم وارد نموده است.

 رجوع به نتایج انتخابات‌های گذشته بوضوح نشان می‌دهد که حضور گسترده‌ی مردم پای صندوق‌های رای همواره مانع از انتخاب نامزدهای گروه های اقتدار گرا و یکه تازی آن‌ها در عرصه‌های سیاسی،اقتصادی و اجتماعی کشور شده است.

 مشارکت پرشور عموم مردم در انتخابات نیازمند حضور نامزدهای انتخاباتی از تمامی اقشار مردم و گروه های سیاسی با سلایق گوناگون بوده و مردم با امید به امکان عملی شدن شعارها و برنامه های اعلامی کاندیداها در عرصه انتخابات حضور یافته و مشارکت می‌نمایند .

اما متاسفانه امروز شاهد رد صلاحیت گسترده و سلیقه‌ای غالب نامزدهای اصلاح طلب و مستقل در استان آذربایجان‌شرقی و سراسر کشور توسط شورای نگهبان هستیم، بطوریکه که در حوزه‌های انتخابیه گزینه ای از میان اصلاح‌طلبان برای معرفی و رقابت باقی نمانده است .

 بر اساس آنچه که از تحلیل‌ها، نظرسنجی‌ها و موضع‌گیری‌ها استخراج می شود، این رفتار و تصمیم شورای نگهبان منجر به قابل حدس بودن اکثر نمایندگان مجلس آینده و دل‌سردی مردم از صندوق‌های رای و نهایتا موجب تشکیل مجلسی یکدست، تک صدا و منفعل خواهد شد.

 مجلسی که در اثر سیاستهای اعمالی شورای نگهبان، هر دوره نسبت به دوره قبل از جایگاه موثر و در راس امور بودن خود در نظام سیاسی کشور دور شده است و این مهم بر خلاف آرمانهای مردم در انقلاب ۵۷ و رهنمودهای حضرت امام(ره) در حال وقوع می‌باشد.

 شورای اصلاح‌ طلبان استان آذربایجان‌شرقی، با تاکید بر اینکه همچنان روشهای اصلاح‌طلبانه را تنها گزینه موثر و منطبق بر منافع ملی و ضامن امنیت و توسعه و اصلاح انحرافات می‌داند ، علی‌ایحال، با عنایت به مراتب فوق ، اعلام می‌دارد که در شرایط فعلی فضا را برای یک رقابت سالم، منصفانه، پرشور و برابر، مهیا ندانسته، و امکان ارائه‌ لیست انتخاباتی برای مجلس یازدهم از این جریان سیاسی به جهت رد و عدم احراز صلاحیت کاندیداهای مورد نظر اصلاح طلبان در اکثر حوزه های انتخابیه سطح استان، سلب شده است.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز