خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

افزایش دو برابری سرمایه‌گذاری خارجی در آذربایجان شرقی ارزشمند است

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۹۴۵

استاندار آذربایجان شرقی افزایش دو برابری سرمایه‌گذاری خارجی در استان را با وجود تنگناها و محدودیت‌های موجود، ارزشمند دانست و بر ایجاد مشوق‌های منطقه‌ای برای جذب سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدرضا پورمحمدی در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان، با اشاره به اینکه آذربایجان شرقی از نظر جذب سرمایه‌گذاری خارجی رتبه دوم کشور را دارد، افزود: با وجود مشکلات و محدودیت‌های موجود، میزان سرمایه‌گذاری خارجی در استان نسبت به سال قبل دو برابر افزایش داشته است.

وی همچنین بر پایش مستمر فضای کسب‌وکار استان و تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این راستا تأکید کرد و گفت: همه اذعان داریم که روند صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری در استان رضایت‌بخش نیست و باید برای برطرف کردن نواقص در این زمینه تلاش شود.

پورمحمدی با تأکید بر اینکه دستگاه‌ها باید در زمان مشخص، به استعلام‌های سرمایه‌گذاری پاسخ دهند، گفت: دستگاه‌هایی که در پاسخ به استعلام‌ها تأخیر دارند در جلسات شورای برنامه‌ریزی معرفی می‌شوند و باید ضعف کارشناسی خود را برطرف کنند.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به بررسی قانون بودجه سال 99 کل کشور در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان خواست پیشنهادهای مشخص خود را به سازمان برنامه و بودجه استان منعکس کنند تا از طریق مجمع نمایندگان استان پیگیری شود.

در این جلسه گزارشی از لایحه بودجه سال 99 کل کشور و برخی از موضوعات بودجه‌ای استان تشریح و نحوه تخصیص اعتبارات یک درصد پژوهشی دستگاه‌های اجرایی استان تصویب شد.

همچنین گزارش پایش عملکرد هسته‌های کلیدی فضای کسب‌وکار و سرمایه‌گذاری سند تدبیر توسعه استان ارائه و درخصوص راهکارهای بهبود فضای کسب‌وکار و عملکرد پنجره واحد سرمایه‌گذاری بحث و تبادل نظر شد.

در این جلسه 23 مورد از مصوبات کارگروه تخصصی امور زیربنایی، توسعه روستایی و شهری، آمایش سرزمین و محیط زیست استان به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز