خبرگزاری کار ایران

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد ؛

میبد میزبان دومین جشنواره قصه گویی "چله قصه‌ها"

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۸۱۳

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد با ارائه توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری جشنواره قصه گویی گفت: میبد میزبان دومین جشنواره قصه گویی "چله قصه ­ها" در بهمن ماه است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدحسین پیغمبری با بیان اینکه مقوله قصه گویی قدمتی ۲۱ ساله در کانون دارد و جشنواره قصه گویی مدتهاست که برگزار می‌شود اظهار داشت: تفاوت زیادی بین برگزاری جشنواره قصه­ گویی ملی و بین‌­المللی با جشنواره­‌های بومی و محلی است که ماهیت متفاوتی به غیر از رقابت دارند.

وی با بیان اینکه جشنواره ملی و بین‌­المللی به تربیت و تکنیک‌های قصه‌گویی قصه گویان می‌پردازد اضافه کرد: این جشنواره با گردآوری قصه‌های بومی و محلی و فراهم کردن مکملی خوب برای ماندگاری فرهنگ، مشاهیر و معاریف، ضرب المثل‌ها، خرده فرهنگ‌ها و... تولید محتوا را دنبال می‌کند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان یزد عنوان کرد: اولین جشنواره قصه­ گویی با دریافت ۶۰ قصه در دبیرخانه و راه­یابی ۴۰ قصه به جشنواره در شهرستان تفت برگزار شد.

وی زمان برگزاری این جشنواره را ۱۹ الی ۲۱ بهمن ماه ذکر کرد و اظهار داشت: این جشنواره فرآیندی تعریف شده دارد به گونه‌ای که قصه‌های جمع آوری شده توسط قصه­ گو تمرین و در جشنواره اجرا می‌شود.

پیغمبری با اشاره به برگزاری این جشنواره با مشارکت برخی دستگاه­ها و سازمان های افزود: بدون انتخاب نفرهای برتر قصه­ گویی و با معرفی سه نفر از بین قصه گویان هم‌سطح، اجرای آثار با همکاری دستگاه‌­هایی که مایل به همکاری هستند در مکان‌های گوناگون اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: قصه گویان در مدت ۱۰ ماه در مناطق مختلف و در مدارس و بین تشکل‌های گوناگون دانش آموزی، کانون‌های تربیتی، فرهنگی و ... به قصه گویی می‌پردازند و هرچه قصه­ گو مکان دورتری را برگزیند، امتیاز بیشتری را به دست می‌آورد.

پیغمبری افزود: تعداد اجراها، مخاطبان، روز و تاریخ قصه گویی در فرم مربوطه درج و بعد از تایید و امتیاز دهی، جوایز در سال بعد و در جشنواره‌ای که برگزار می‌شود اهدا خواهد شد.

به گفته وی تا به حال حدود ۲۵۰ قصه به دبیرخانه دومین جشنواره قصه‌گویی (چله قصه‌ها) رسیده‌ است که به میزبانی میبد این جشنواره به مدت سه روز برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز