خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز خبر داد؛

کاهش چشمگیر عوارض ساخت هتل و اقامت‌گاه گردشگری در شیراز

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۷۸۱

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز از مصوبه جدید این شورا به منظور کاهش عوارض ساخت هتل و اقامت‌گاه گردشگری در شیراز خبر داد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای شهر شیراز، سینا بنی‌زمانی در حاشیه جلسه فوق‌العاده کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک این شورا، با اشاره به تصویب لایحه‌ سیاست‌های تشویقی و توسعه‌ زیرساخت‌های صنعت گردشگری در شهر شیراز، اظهار داشت: این موضوع پس از بررسی در چندین جلسه کمیسیون در راستای سیاست‌های شورای پنجم مبنی بر تشویق و حمایت از سرمایه‌گذاران در حوزه گردشگری تهیه شد و پس از بررسی به تصویب صحن علنی رسید.

بر پایه توضیحات بنی‌زمانی، در این مصوبه عوارض صدور پروانه‌ ساختمانی برای هر مترمربع زیربنای ناخالص تأسیسات گردشگری، نیم درصد BP خواهد بود.

وی افزود: عوارض تراکم ساختمانی نیز برای این تأسیسات تا سقف 220 درصد مساحت عرصه، به طور کامل معاف و بیش از آن مشمول 12 درصد BP به ازای هر مترمربع زیربنای ناخالص خواهد بود.

بنی‌زمانی اضافه کرد: همچنین مطابق جدول مندرج در ماده 2 این مصوبه، مساحت‌های معینی از فعالیت‌های جانبی ازجمله سالن رستوران، کافی شاپ، مغازه، سالن اجتماعات، محل برگزاری نمایشگاه، استخر و...، از پرداخت عوارض تراکم معاف خواهند بود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر شیراز، در پایان با اشاره به حمایت شورای شهر و شهرداری شیراز از سرمایه‌گذاری به ویژه در حوزه‌  گردشگری، اظهار امیدواری کرد که با اجرایی شدن این مصوبه، شاهد افزایش سرمایه‌گذاری در ساخت تأسیسات گردشگری در شهر گردش‌پذیر شیراز باشیم.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز