خبرگزاری کار ایران

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان:

فعالیت سامانه "سردر اصناف" در قزوین آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۶۲۸

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از فعال شدن سامانه سردر اصناف در استان و دریافت پروانه کسب متقاضیان خبرداد.

به گزارش‌خبرنگار ایلنا از قزوین، محمد حسین اسماعیلی با اعلام این خبر اظهار کرد: برای پاسداشت زبان و ادبیات فارسی و اجرای قانون ممنوعیت به کارگیری اسامی، عناوین و اصطلاحات خارجی، سامانه برخط سردر اصناف به آدرس Sardarasnaf.ir در دسترس عموم قرار دارد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افزود: متقاضیان دریافت پروانه کسب صنوف مختلف باید نام پیشنهادی واحد صنفی خود را در این سامانه ثبت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرده و آخرین وضعیت درخواست‌های خود را از این طریق مشاهده و پیگیری کنند.

اسماعیلی با اشاره به اینکه شهرداری مرجع صدور مجوز نصب تابلو است، گفت: ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی مرجع تشخیص رعایت اجرای قانون و مفاد دستورالعمل شرایط متن نوشتار و طرح تابلوهای معرف کاربری مصوب شورای هماهنگی پاسداشت زبان فارسی است و شهرداری‌ها و مراجع صدور مجوز فعالیت به‌عنوان متولیان ذی‌ربط و پلیس اماکن عمومی به عنوان ضابط اجرایی، موظف به همکاری با این دستگاه ها و مراجع هستند.

وی ادامه داد: خوانا و قابل تشخیص بودن خط و نحوه درج و استفاده از خط و زبان فارسی در نوشته‌های تابلوها، رعایت نسبت ۷۰ درصد خط فارسی به ۳۰ درصد خط خارجی در همه تابلوهایی که کاربری ۲ زبانه دارند و مطابقت مطالب تابلو با الگوهای دستوری و املای زبان فارسی از جمله مواردی است که ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان مرجع صدور تاییدیه نوشتار و طرح تابلو در استان‌ها ملزم به رعایت آن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز