خبرگزاری کار ایران

مدیرکل منابع طبیعی مرکزی خبرداد:

برداشت گیاهان دارویی از مراتع استان مرکزی

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۹۳

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی گفت: ۶۸۰ کیلوگرم کتیرا و ۲ هزار و ۶۳۷ کیلوگرم باریجه امسال از سطح ۱۲۲ هزار هکتار اراضی طبیعی استان مرکزی برداشت شد.

به گزارش ایلنا، عبدالحسین محمدی با بیان اینکه  سه‌هزار و ۳۲۰ کیلوگرم انواع گیاه دارویی امسال از سطح مراتع این استان برداشت شد، گفت: بهره‌برداران امسال ۶۸۰ کیلوگرم کتیرا و ۲ هزار و ۶۳۷ کیلوگرم باریجه از ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی طبیعی استان مرکزی برداشت کردند که برای 5 هزار نفر فرصت شغلی ایجاد کرد.
 
محمدی از آموزش کشاورزان برای داشت گیاهان دارویی در سطح مستثنیات کشاورزی استان از سوی کارشناسان این اداره کل خبرداد و گفت: انواع گیاهان دارویی از جمله گل محمدی، گل گاوزبان و زعفران با همکاری این اداره کل در ۲۵ هکتار از اراضی کشاورزی استان کشت شده است.
 
وی، صادرات خام گیاهان دارویی به خارج از کشور را از جمله مشکلات این حوزه عنوان کرد و افزود: فرآوری این محصولات برای ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان در دستور کار اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قرار دارد.
 
استان مرکزی با ۲۹ هزار و ۵۳۰ کیلومتر مربع وسعت، حدود یک و ۸۲ صدم درصد از مساحت کشور را به خود اختصاص داده که ۷۰ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز