خبرگزاری کار ایران

بهره برداری از23 پروژه راه وشهرسازی گیلان دردهه مبارک فجر

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۳۶

مدیرکل راه وشهرسازی گیلان گفت: همزمان با دهه مبارک فجر23 پروژه درحوزه راه و شهرسازی گیلان به بهره برداری می رسد.

به گزارش ایلنا از رشت، ماکان پدرام مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بالغ بر597 میلیارد و 494 میلیون ریال برای اجرای این طرح ها هزینه شده است، گفت: بهسازی و آسفالت 30.7 کیلومتر از راه های روستایی، احداث 6 دستگاه پل ارتباطی در مناطق روستایی و بهره برداری از 785 واحد مسکن مهر ازجمله این طرح‌هاست.

وی با اشاره به افتتاح785 واحد مسکن مهر در استان گیلان گفت: این پروژه‌ها با هزینه‌ای بالغ بر549 میلیاردو500 میلیون ریال درشهرهای رشت،آستارا، فومن وتالش به صورت تعاونی وسه جانبه به بهره‌برداری می رسد.

پدرام با اشاره به اهمیت احداث و بهسازی راه‌های روستایی در استان، خاطر نشان کرد: درگیلان به دلیل شرایط طبیعی و جغرافیایی وبه طبع تنوع فراورده های کشاورزی، مسئله راههای مناسب روستایی به منظور حمل ونقل هرچه سریعتر، آسانتر و در عین حال ارزانتر فرآورده ها به بازار مصرف، یکی از اصلی ترین دغدغه های ذهنی مسئولین استان است، به‌طوری‌که طی سالهای اخیر بهسازی وآسفالت راههای روستایی استان رشد قابل ملاحظه ای داشته واز سطح میانگین کشوری نیز فراتر رفته است.

وی شاخص آسفالت راههای روستایی استان را بالغ بر56.8 عنوان کرد وگفت: طول کل راههای روستایی استان گیلان 9248 کیلومتر است که از این میزان، 5253 کیلومتر آن از آسفالت برخوردار است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه تاثیر راهها و جاده های ارتباطی به عنوان شریان‌های حیاتی در فرایند توسعه هر منطقه بسیار حائز اهمیت است، تصریح کرد: جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی به‌عنوان شریان‌های حیاتی نقش تعیین‌کننده‌ای در توسعه همه‌جانبه به ویژه توسعه اقتصادی و مراودات تجاری و... دارند و این موضوع به ‌ویژه در استان گیلان به ‌عنوان استانی توریست‌پذیراز اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز