خبرگزاری کار ایران

اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی‌ها‌ی شهرستان رشت

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۰۹

فرماندار شهرستان رشت گفت: اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی ها زمینه برنامه ریزی مناسب برای ارتقای وضعیت خدمات رسانی در حوزه نانوایی ها را فراهم می کند.

به گزارش ایلنا از رشت، میرشمس مومنی زاده در جلسه کارگروه آرد و نان شهرستان رشت با بیان اینکه اهمیت موضوع آرد و نان بر کسی پوشیده نیست، گفت: متاسفانه بسیاری از دغدغه هایی کماکان در این حوزه وجود دارد در طول چند دهه به عنوان دغدغه مردم و مسئولین مطرح بوده است که این امر نشانگر این است که نظام برنامه ریزی ما دچار مشکل بوده و این مسائل در طول این سالیان، همچنان حل نشده است.

وی اجرای طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایی ها را اقدامی مناسب در راستای برنامه ریزی حوزه آرد و نان دانست و خاطرنشان ساخت: اگر بنا باشد در ارتباط با ساماندهی نانوائی ها برنامه ریزی  نماییم این طرح می تواند اطلاعات پایه ای را در اختیار تصمیم گیران قرار دهد تا در این زمینه به درستی برنامه ریزی نمایند.

نماینده عالی دولت در مرکز استان، کیفیت آرد و مهارت نانوایان را دو مقوله تاثیر گذار در زمینه کیفیت نان برشمرد و تصریح کرد: در زمینه کیفیت آرد نانوایی ها باید با برنامه ریزی و نظارت لازم تلاش کرد کیفیت آرد نانوایی ها، ارتقاء یابد.

مومنی زاده مقوله آموزش نانوایان و ارتقای مهارت آنان را بسیار حائز اهمیت دانست و اظهار داشت: انتظار می رود با همکاری فنی و حرفه ای و سایر دستگاه های مرتبط موضوع آموزش و ارتقای مهارت نانوایان به عنوان یک مهم با جدیت دنبال شود.

وی با اشاره به قداست نان در فرهنگ سنتی و ارزش خاصی که نانوایان برای نان از دیرباز قائل بودند ، افزود: همین موضوع از گذشته موجب رعایت وجدان کاری و انضباط کاری از سوی نانوایان می شد که البته هم اکنون نیز غالب نانوایان ما دلسوز و متعهد هستند اما باید با موارد معدودی که تخلف می کنند برخورد شود.

وی با اشاره به طرح اصلاح سهمیه بندی نانوایی‌ها، تاکید کرد: سهمیه بندی نانوایی ها باید بر اساس شاخص و معیار و بر اساس مطالعات و بررسی دقیق انجام شود.

رونمایی از طرح ساماندهی کمی و کیفی نانوایای های استان گیلان بر اساسGIS  از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان گیلان از دیگر موارد حائز اهمیت جلسه کارگروه آرد و نان استان بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز