خبرگزاری کار ایران

دیدار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی گیلان با مسئولان استانی و مروجان کتابخوانی

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۴۰۲

پریسا کرمی در دیدارهای جداگانه ای به منظور انعقاد تفاهم نامه ها و اجرای فعالیت های مشترک با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان، نماینده حقوقی بنیاد علمی و آموزشی قلمچی در گیلان و مدیر عامل انجمن معلولان بینایی استان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش ایلنا از رشت،  پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان هفته گذشته و در دیدارهای جداگانه ای که به منظور پیگیری اجرای تفاهم نامه های ملی، شناسایی ظرفیت های مشترک همکاری میان دستگاه ها و موسسات مختلف و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و آموزشی صورت پذیرفت با محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان؛ سرهنگ مجید رسول زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان؛ عطاالله غبرایی، نماینده حقوقی موسسه علمی و آموزشی قلمچی در استان گیلان و احمد ممتازی مدیر عامل انجمن معلولان بینایی گیلان دیدار و گفت و گو کرد.

دیدار با مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در دیدار نخست خود با محمد اکبرزاده، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان که با همراهی و کارشناسان این اداره کل و در دفتر مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی صورت پذیرفت با اشاره به استقبال مردم استان گیلان از کتابخانه های عمومی و شرکت در فعالیت های فرهنگی مختلف این مراکز فرهنگی، ایجاد کتابخانه های عمومی و توسعه برخی از این مراکز بالاخص در مناطق روستایی را از اهداف اداره کل کتابخانه های عمومی استان برشمرد.
پریسا کرمی همچنین بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را از پیشگامان عرصه سازندگی در کشور دانست و با بیان اینکه همکاری های دوجانبه نهاد کتابخانه های عمومی و سازمان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور می تواند در رفع نیازهای مطالعاتی استان موثر باشد و آمادگی نهاد را برای برای انعقاد تفاهم نامه همکاری های مشترک با دستگاه ها و نهادهای مختلف به منظور گسترس فرهنگ مطالعه یاد آور شد.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان نیز در این دیدار ضمن اعلام آمادگی جهت هرگونه همکاری های مشترک با مجموعه نهاد کتابخانه های عمومی کشور، فعالیت در حوزه کتاب و کتابخوانی را ارزشمند توصیف کرد.
محمد اکبرزاده همچنین با بیان اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی امروز در بازسازی مناطق آسیب دیده از بلایای طبیعی فعالیت های گسترده ای چون احداث منازل مسکونی و اماکن حیاتی مردم را به انجام می رساند گفت: اختصاص زمین مناسب و احداث کتابخانه های عمومی نیز می تواند به عنوان پیوست فرهنگی باسازی ها از جمله اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در اقصی نقاط کشور باشد.
وی همچنین دعوت از خیرین کتابخانه ساز و معرفی خیرین برتر و تجلیل از ایشان را در پیشبرد اهداف فرهنگی مجموعه کتابخانه های عمومی که همان توسعه زیرساخت های فرهنگی در استان است موثر عنوان کرد.

شناسایی زمینه های مشترک همکاری با فرماندهی انتظامی استان گیلان
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان همچنین در دومین دیدار خود میزبان سرهنگ مجید رسول زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان بود.
در این دیدار که به منظور هماهنگی و بررسی انعقاد تفاهم نامه همکاری های دوجانبه و با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان؛ سرهنگ مجید رسول زاده، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان؛ زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی و مسئولین و کارشناسان دو مجموعه صورت پذیرفت در خصوص زمینه های مشترک همکاری های فرهنگی و اجتماعی و ایجاد کتابخانه عمومی مشارکتی بحث و تبادل نظر شد.
پریسا کرمی در این دیدار ضمن ارائه گزارش از فعالیت های مجموعه کتابخانه های عمومی استان در حوزه ارتقاء سواد اجتماعی و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی در این حوزه گفت: یکی از مهمترین رسالت های کتابخانه های عمومی ارتقاء آگاهی های مخاطبین و عموم مردم نسبت به مسائل اجتماعی است و در این حوزه از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای تاثیرگزار استفاده می کند.
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با بیان اینکه جلب اعتماد عمومی نسبت به کتابخانه های عمومی از اهداف دیگر این مجموعه است گفت: همه فعالیت های فرهنگی اعم از برگزاری نشست های مختلف کتابخوانی، کارگاه های آموزشی، پاتوق های ادبی و نشست های متعدد فرهنگی در کتابخانه های عمومی بصورت رایگان و برای اقشار مختلف مردم برگزار می شود.
کرمی همچنین به وجود 99باب کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان گیلان اشاره کرد و گفت: امروز در همه کتابخانه های عمومی استان گیلان بخش مستقل کودک برای انجام فعالیت های ویژه راه اندازی شده و از این فرصت برای ارتقاء مهارت های اجتماعی کودکان استفاده می شود.
معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گیلان نیز در این دیدار با قدردانی از تلاش های مجموعه کتابخانه های عمومی استان گیلان در پرداختن به فعالیت های مختلف اجتماعی و فرهنگی در کنار رسالت آگاهی بخشی و رفع نیازهای اطلاعاتی مراجعین، یکی از مهمترین نیازهای امروز جامعه را افزایش آگاهی های عمومی در زمینه زندگی شهری و تاب آوری اجتماعی عنوان کرد.
سرهنگ مجید رسول زاده با بیان اینکه نزاع های خیابانی، درگیری های لفظی و عدم رعایت حقوق شهروندی و ابتلا به مصرف مواد مخدر در جوانان بیشترین درصد رسیدگی را در مراجع انتظامی را به خود اختصاص می دهند گفت: این در حالی است که مراکز مشاوره پلیس بصورت شبانه روزی در این حوزه تلاش می کنند و نسبت به افزایش آگاهی های اجتماعی فعالیت دارند.
زهرا بدن آرا، معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی استان نیز در این نشست به اقدامات متنوع کتابخانه های عمومی نظیر برگزاری نشست های مختلف کتابخوانی، محافل ادبی، پاتوق های ادبی بانوان، کارگاه های آموزشی سواد رسانه، مالی و اجتماعی و نیز ایجاد کتابخانه های عمومی سیار در بندر انزلی و رشت اشاره کرد و گفت: کلیه این اقدامات در راستای تبدیل کتابخانه های عمومی به مراکز فرهنگی و ایجاد فرهنگسراهایی در دل شهرهای و روستاها به انجام می رسد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز