خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان شرقی:

آماده گسترش همکاری‌های علمی با دانشگاه‌های ترکیه هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۴۹

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر توسعه مناسبات و همکاری‌های علمی استان با دانشگاه‌‎های ترکیه، گفت: گسترش همکاری‌های علمی زمینه‌ساز توسعه روابط در سایر زمینه‌ها به‌ویژه روابط اقتصادی و تجاری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،محمدرضا پورمحمدی در دیدار رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس با وی، با اشاره به ارتباطات و علایق دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و علمی، گفت: ترکیه از جمله کشورهای دوست و برادر ایران است و روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف همواره رو به گسترش بوده است.

وی، بر ضرورت توسعه تعاملات علمی و دانشگاهی ایران و ترکیه تأکید کرد و گفت: توسعه ارتباطات تجاری و اقتصادی، بدون درنظرگرفتن مناسبات علمی، امکان پذیر نیست و باید بیش از پیش به این موضوع توجه کنیم.

پورمحمدی ادامه داد: هرچند تحریم‌های اقتصادی، موضوع تبادل دانشجو با کشورهای همسایه را نیز تحت‌الشعاع قرار داده است؛ اما باید با عزم جدی نسبت به بسترسازی برای توسعه فعالیت‌های علمی و همکاری‌های مشترک دانشگاهی اقدام کنیم.

استاندار آذربایجان شرقی به فعالیت تعدادی از شرکت‌های ترکیه‌ای در شهرک سرمایه‌گذاری خارجی تبریز اشاره کرد و گفت: روسای جمهور ایران و ترکیه نسبت به توسعه هرچه بیشتر تعاملات دوجانبه باور عمیق دارند و انتظار داریم با افزایش رفت‌وآمد هیات‌های تجاری و بازرگانی، شاهد ارتباطات درخشان‌تری بین دو کشور باشیم.

پورمحمدی با اشاره به اینکه تبریز و آذربایجان از گذشته های دور به عنوان قطب صنعتی و معدنی ایران محسوب می‌شود، افزود: بسیاری از سرمایه‌گذاران خارجی در حوزه‌های مختلف استان فعالیت می‌کنند و این استان می‌تواند محور تعاملات اقتصادی و تجاری ایران با کشورهای دیگر باشد.

رئیس دانشگاه جمهوریت سیواس نیز در این دیدار با تاکید بر اهمیت گسترش مناسبات علمی و دانشگاهی با دانشگاه‌های تبریز، گفت: هیچ محدودیتی برای گسترش ارتباطات خود با جمهوری اسلامی ایران و بخصوص آذربایجان شرقی نداریم.

عالم ییلدیز افزود: دانشگاه جمهوریت سیواس، نهمین دانشگاه قدیمی ترکیه است که 53 هزار دانشجو، 18 دانشکده، چهار مرکز پژوهشی، دو هزار استاد و سه هزار کارمند دارد.

وی با اشاره به توانمندی‌های علمی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی، خواستار گسترش ارتباطات فرهنگی و علمی با این استان در زمینه‌هایی چون ایجاد دانشگاه‌های مشترک و تبادل دانشجو شد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز