خبرگزاری کار ایران

دادستان یاسوج خبرداد:

تشکیل بیش از ۴۰ فقره جرائم انتخاباتی در دادسراهای کهگیلویه و بویراحمد

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۳۳۷

دادستان عمومی یاسوج گفت: بیش از ۴۰ فقره جرائم انتخاباتی در دادسراهای استان کهکیلویه و بویراحمد تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سیدعلی ملک حسینی گفت: دامنه فعالیت‌های رسانه‌ای در استان کهگیلویه و بویراحمد در انتخابات گسترش یافته و متاسفانه بیشترین جرائم در همین حوزه شکل می گیرد.

وی از تشکیل کارگروه فضای مجازی ویژه انتخابات در استان خبرداد و خاطرنشان کرد: بیش از ۴۰ فقره جرائم انتخاباتی در دادسراهای استان تشکیل شده است.

این مقام قضایی افزود: بیشترین جرائم انتخاباتی مربوط به گچساران بوده و البته سیاست اصلی دستگاه قضایی در استان پیشگیری است.

ملک حسینی از تذکرهای قضایی به برخی از کاندیداهای انتخاباتی و هواداران آنان خبرداد و اظهارداشت: برخی از رسانه‌ها هم تذکرهای قضایی داده شده و کار به تشکیل پرونده نکشید.

وی با تاکید براینکه هیچ‌کسی حق جانبدارانه از کاندیداهای انتخاباتی با استفاده از امکانات دولتی را ندارد، ادامه داد: شعبه ویژه جرائم انتخاباتی به طور شبانه روزی تشکیل شده است.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: همکاران قضایی تا ۱۱ شب هم در دادسراها حضور دارند و بطور مثال کار رسیدگی به تخلف رسانه ای در همین ساعات انجام گرفت.

ملک حسینی، سرعت، دقت و قاطعیت را دو برنامه اصلی مدنظر دستگاه قضایی در ایام انتخابات عنوان و از دستگیری برخی از تیراندازان انتخاباتی در زمان استقبال کاندیداها خبرداد.

وی گفت: به کمک پلیس آگاهی تعدادی از تیراندازان انتخاباتی اکنون در بازداشت بسر می برند و تا پایان انتخابات در بازداشت خواهند بود و حتی اگر فردی اسلحه بدون تیراندازی هم به متینگ‌های کاندیداها بیاورند بازداشت می شوند.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی یاسوج مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۲ مدیر مسئول و خبرنگاران در این استان به طور موقت هم خبرداد و خاطرنشان کرد: متاسفانه یکی از این سایت‌ها توهین‌های زیادی به برخی کاندیداهای انتخاباتی کرده و چون بر وحدت جامعه آسیب زده برخورد شدید قضایی انجام می‌شود.

ملک حسینی با تقدیر از سخنان حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در نظارت بر فعالیت های مدیران در انتخابات، اظهارداشت: با مدیرانی که بخواهند با استفاده از اموال بیت المال از کاندیداهای خاص حمایت کنند برخورد قاطع قضایی خواهد شد.

وی گفت: رسانه‌ها بر اساس واقعیت و سازنده بودن اخبار و گزارش ها فعالیت رسانه‌ای داشته و از انتشار اخبار توهین آمیز و تفرقه انگیز خودداری کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز