خبرگزاری کار ایران

استکی مطرح کرد:

نیازمند اعتماد سازی نسبت به بیمه اجتماعی هستیم

asdasd
کد خبر : ۸۶۴۲۹۰

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان گفت: به دلیل مشکلاتی که در خصوص بیمه ها وجود داشته، شاهد بی اعتمادی برخی شهروندان نسبت به بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر هستیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، عماد استکی در جلسه مشترک با مسئولان شهرستان برخوار ادامه داد: وظیفه ما اعتماد سازی و اطلاع رسانی به افراد واجد شرایط برای بهره مندی از بیمه اجتماعی به عنوان یک بیمه اختیاری است.

وی ادامه داد: در شهرستان برخوار 145 خانواده به دو صورت سرپرست مستقیم و بازماندگان، مستمری دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان خاطر نشان کرد: عده ای اعلام کرده اند که مستمری این بیمه کم است، در حالیکه به نسبت مبالغ دریافتی و سایر صندوق های بیمه ای شرایط ما خوب و ویژه است. با این حال مشکلات خاص خود را داریم که در گذر زمان قطعا مشکلات برطرف خواهد شد.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات برطرف شده، بخش درمان است که با همکاری سازمان بیمه سلامت امکان درمان نیز برای بیمه شدگان فراهم شده است.

استکی یادآور شد: اساس تشکیل این صندوق بر اساس اصل 29 قانون اساسی بود که دولت مکلف شد از درآمد های دولتی و عمومی برای تک تک افراد جامعه خدمات فراهم کند.

وی ادامه داد: سقف حق بیمه مشخص شده در این بیمه در سال 660 هزار تومان و کف هزینه دویست و هفتاد هزار تومان است و این فرصت مناسبی است برای افرادی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان اصفهان اظهار داشت: علاوه بر کشاورزان، روستاییان و عشایر، هنرمندان صنایع دستی، افراد ساکن شهرهای زیر 20 هزار نفر است. به تازگی کارکنان شرکت های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و سازمان نظام دامپزشکی شاغل در شهر های زیر بیست هزار نفر هم می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار بگیرند.

وی با اشاره به اینکه سه نوع حق بیمه بازنشستگان، از کارافتادگی و مستمری فوت در این بیمه وجود دارد گفت: داشتن 65 سال سن و 15 سال سابقه مشمول بازنشستگی می شود. بازنشستگی پیش از موعد هم شامل 70 سال سن و 10 سال سابقه و 68 سال سن و 12 سال سابقه بیمه می شود.

در این نشست حکم بازنشستگی پیش از موعد یکی از شهروندان برخواری که با هفتاد سال سن و ده سال سابقه پرداخت مشمول بازنشستگی پیش از موعد شده بود  به وی پرداخت شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز