خبرگزاری کار ایران

قامتی به ایلنا خبر داد:

تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار امضا شد

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۹۶۸

معاون استاندار و فرماندار ویژه نیشابور گفت: صبح امروز در قالب طرح مثلث اقتصادی تفاهم‌نامه احداث فرودگاه نیشابور با حضور سرمایه‌گذار این بخش امضا شد.

علیرضا قامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در نیشابور افزود: طی چند ماه آینده فاز اول این طرح با اعتبار یک هزار چهارصد میلیارد ریال پس از طی مراحل قانونی کلید خواهد خورد.

وی اظهار داشت: مکان این فرودگاه در زمینی به وسعت ۵۰۰ هکتار در جنوب شرقی شهر نیشابور جانمایی شده است.

وی بیان کرد: این فرودگاه به صورت چند منظوره جهت ارائه خدمات از طریق هواپیماهای کوچک، تاکسی هوایی، آموزش خلبانی و تعمیر و نگهداری هواپیما می‌باشد.

وی خاطرنشان کرد: در فازهای بعدی این طرح در قالب مجتمع فرودگاهی، احداث هتل کاروانسرای پنج ستاره و باغ هتل در اردوگاه شهید رجائی باغرود در دستور کار قرار دارد.

حمید گرمابی نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا اظهار داشت: به طور میانگین در هفته پانصد نفر در نیشابور از خدمات هواپیمایی برای رفتن به تهران و سایر نقاط کشور استفاده می‌کنند و در صورت احداث فرودگاه روزانه یک پرواز به تهران داریم.

وی افزود: احداث این فرودگاه ضمن ارائه خدمات آموزش خلبانی، حمل و نقل هوایی موجب توسعه صنعت گردشگری شده و در رونق اقتصاد نیشابور و شهرهای اطراف بسیار مؤثر است.

گفتنی است، هندلینگ خدمات هوایی و فرودگاهی، توقفگاه هواپیما (اپرون)، آشیانه پرواز، برج مراقبت پرواز، ساختمان رادار، آشیانه نگهداری و تعمیر هواپیما، هواشناسی، آتش‌نشانی از جمله طرح‌های اصلی ساخت فرودگاهی نیشابور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز