خبرگزاری کار ایران

مروی در دیدار رئیس و اعضای دانشکد‌ه‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد:

استکبار از پیشرفت‌های علمی ایران هراس دارد/ پیش از انقلاب اخبار خودکشی نخبگان فراوان بود اما حقیت چیز دیگری بود ؛ آنها را می‌کشتند

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۸۵۸

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه استکبار از پیشرفت‌های علمی ایران هراس دارد، زیرا جامعه‌ای که دانا باشد، تواناست،گفت: پیش از انقلاب اسلامی اخبار خودکشی مبتکران و دانشمندان کشور فراوان بود، اما در حقیقت خودکشی نبود این افراد را می‌کشتند، نمونه‌اش دانشمندان هسته‌ای ما که به شهادت رساندند.

به گزارش ایلنا از مشهد،حجت‌الاسلام احمد مروی در دیدار رئیس، اعضای هیأت رئیسه و رؤسای دانشکده‌های دانشگاه علوم پزشکی مشهد که برای اولین بار در آستان قدس رضوی انجام شد،بر اهمیت استفاده از مبانی و اصول علمی در انجام امور تأکید و ابراز کرد: آستان قدس رضوی برای خدمت‌رسانی بهتر به زائران در حوزه‌‌های مختلف نیازمند و محتاج کمک و همراهی دانشگاه، دانشگاهیان و اهالی علم و دانش است.

وی افزود: رویکرد آستان قدس رضوی حرکت در یک بعد و تنها پاسخگویی به یک نوع نیاز انسان و جامعه نیست، آستان مقدس تلاش دارد در ابعاد مختلف در حد توان و مقدورات فعال باشد و در این راه نیازمند همراهی دانشگاهیان و جامعه علمی کشور است.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه آستان قدس رضوی به مسائل پزشکی، روانی و موضوعاتی که به سلامت جامعه مربوط باشد توجه جدی دارد، تصریح کرد: در گذشته موضوعات مرتبط با روح و جسم آدمی از یکدیگر جدا نبودند، اما امروزه با گسترش و توسعه علوم این دو از یکدیگر تفکیک شده‌اند، از این رو پزشکان را در گذشته «حکیم» می‌نامیدند که واژه‎ای بسیار پرمعناست.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه به دستآوردها و پیشرفت‌های علم پزشکی در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و عنوان کرد: امروز جامعه پزشکی ایران پاسخگوی تمام نیازهای درمانی کشور بوده که این مهم از برکات انقلاب اسلامی و هوش و ذکاوت ملت ایران است.

مروی اضافه کرد: پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، کشور در حوزه‌های مختلف پزشکی برای ارائه خدمات درمانی به مردم با مشکلات بسیار عدیده‌ای روبه رو بود؛ اغلب پزشکان کشور، هندی یا بنگلادشی بودند و مردم برای معالجه بیماری‌های حتی ساده خود نیز مجبور بودند به خارج از کشور سفر کنند، آنهایی که توان مالی داشتند به خارج از کشور می‌رفتند و آنهایی که توانایی نداشتند از بین می‌رفتند، اما پس از انقلاب اسلامی و به برکت  استعداد و ذکاوت ایرانیان شاهد جهش‌های قابل توجهی در حوزه‎های مختلف پزشکی هستیم، البته تا آن نقطه مطلوب که از یک جامعه اسلامی انتظار می‌رود هنوز فاصله داریم.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی اخبار خودکشی مبتکران و دانشمندان کشور فراوان بود، اما در حقیقت خودکشی نبود این افراد را می‌کشتند، نمونه‌اش همین دانشمندان هسته‌ای ما که به شهادت رساندند، این نشان می‌دهد که مستکبران از علم و دانش ما هراس دارند، آنها از جامعه‌ای که برخوردار از دانش داشته باشد می‌ترسند، زیرا جامعه‌ای که دانا باشد تواناست.

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه علم و دانش از منظر اسلام بسیار مورد تأکید است، عنوان کرد: آن روزی که در کشورهای اسلامی کتابخانه‌هایی با ده‌‌ها هزار جلد کتاب وجود داشت، در کل اروپا یک کتابخانه پیدا نمی‌شد، اروپا با سرمایه مسلمانان قله‌های علم و دانش را فتح کرد و ما را عقب نگه داشتند.

 در ابتدای این دیدار محمدحسین بحرینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد و جمعی از رؤسای دانشکده‌ها و معاونان این دانشگاه ضمن ارائه گزارشی از اقدامات دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بیان دیدگاه‌ها و  نظرات خود پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز