خبرگزاری کار ایران

فرمانده مرزبانی ناجا در گفت‌وگو با ایلنا:

کشورهای همسایه شرقی دچار فتنه موادمخدر شده‌اند / ناامنی منطقه با حضور ناوگان جنگی کشورهای بیگانه

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۹۶

فرمانده مرزبانی ناجا با بیان اینکه کشورهای همسایه شرقی دچار فتنه مواد مخدر شده اند، گفت: بنابر اعلام سازمان ملل ۲۰ سال پیش حداکثر تولید مواد مخدر در افغانستان ۲۰۰ تن بوده و امسال این میزان به بیش از ۹ هزار تن رسیده که افزایش ۵۰ برابری را نشان می‌دهد.

سردار قاسم رضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تایباد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ۱۱ هزار و ۲۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که ۶۳ درصد آن مرز زمینی و ۳۷ درصد آن را مرزهای آبی تشکیل می‌دهند. 

وی افزود: ایران بیست و هفتمین کشور جهان از نظر طول مرزهای زمینی است و جزو کشورهای نخست از نظر طول مرزهای زمینی و دریایی محسوب می‌شود.

سردار رضایی با اشاره به اهمیت خدمات مرزبانی بیان کرد: مراقبت از مرزها در ارتفاعات سر به فلک کشیده شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور با چشم بیدار و اشراف بالا صورت می‌گیرد و در مرزهای شرقی برخی کشورهای همسایه دچار فتنه مواد مخدر شده‌اند.

وی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز مدعی جبهه مقدم مقابله با مواد مخدر در جهان است و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ماه گذشته از ورود و ترانزیت بیش از ۷۷ تن مواد مخدر جلوگیری کرده و به ویژه در مرزهای شرقی مدام درگیر مواد مخدر همراه با شرارت هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بخش اعظم مرزهای شرقی برای ترانزیت مواد مخدر به غرب مورد توجه دشمنان است و جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با موادافیونی به وظیفه خود عمل می‌کند اما سئوال اینجاست چرا سازمان ملل به عنوان مرجع بین‌المللی در امر مبارزه با مواد مخدر به وظیفه خود عمل نمی‌کند؟ به طور جد از سازمان ملل در این خصوص مطالبه داریم که با تشکیلات عریض و طویلی که تشکیل داده‌اند تا چه زمانی می‌خواهند خود را مخفی کنند؟

ناوگان جنگی کشورهای بیگانه باید از منطقه خارج شود 

وی با اعلام اینکه ناوگان جنگی کشورهای بیگانه باید از منطقه خارج شوند، بیان کرد: به عنوان یک مرزبان در جایگاه حقوقی از تمام نهادهای مرتبط و دستگاه دیپلماسی خود می‌خواهیم این پیام مرزبانان را به مراجع ذیربط منتقل کنند.

این مقام ارشد مرزبانی در کشور مطرح کرد: چرا این ناوگان با حضور نامشروع خود آرامش مردم را به هم می‌زند؟ در حالی که رابطه‌ای دیرینه و تاریخی بین ملت‌های شمال و جنوب خلیج فارس وجود دارد اما آنها از حضور این ناوهای جنگی نگرانند. در این راستا مرزبانی مطالبه‌ای جدی دارد که سازمان ملل باید پاسخگو باشد که کشورهای بیگانه و فرامنطقه‌ای در منطقه امن خلیج فارس چه می‌کنند؟ مردم و ملل ساکن در جنوب و شمال خلیج فارس از حضور نامشروع ناوگان جنگی کشورهای فرامنطقه‌ای احساس خوبی ندارند. 

خراسان رضوی بیش از ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشورهای ترکمنستان و افغانستان دارد و از موقعیت راهبردی و استراتژیکی برخوردار است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز