خبرگزاری کار ایران

در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی لاهیجان مطرح شد:

لاهیجان شهرستان پیشرو در کتابخوانی است/ لاهیجان پایتخت کتاب ایران می‌شود

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۵۹

مدیر کل کتابخانه های عمومی استان گیلان با بیان اینکه لاهیجان در زمینه کتاب و کتابخوانی پیشرو است، گفت: خلاقیت‌های خوبی که در زمینه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان انجام می‌شود سبب شده تا این شهر بعنوان یکی از محتمل ترین گزینه‌ها در انتخاب پایتخت ایران باشد.

به گزارش ایلنا از لاهیجان، پریسا کرمی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لاهیجان گفت: خلاقیت‌های خوبی که در زمینه کتاب و کتابخوانی در لاهیجان انجام می‌شود سبب شده تا این شهر بعنوان یکی از محتمل ترین گزینه ها در انتخاب پایتخت ایران باشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان گیلان در این نشست ضمن اشاره به ویژگی های منحصر به فرد شهرستان لاهیجان و ظرفیت های مهم آن در تبدیل شدن به پایتخت کتاب ایران اظهار کرد: لاهیجان از نظر اجرای کمی و کیفی مصوبات جلسات انجمن کتابخانه‌ها، جزء شهرستان‌های ویژه استان گیلان است.

پریسا کرمی با بیان اینکه لاهیجان در زمینه کتاب و کتابخوانی پیشرو است افزود: خلاقیت‌های خوبی که در زمینه کتاب و کتابخوانی در این شهرستان انجام می‌شود سبب شده تا این شهر بعنوان یکی از محتمل ترین گزینه ها در انتخاب پایتخت ایران باشد.

وی همچنین با اشاره به تفاهم‌نامه موجود میان اداره کل کتابخانه های عمومی استان و اداره کل آموزش و پرورش گفت: این تفاهم نامه همکاری در راستای استفاده از ظرفیت های مشترک دو دستگاه فرهنگی و برای ترویج امر کتاب و کتابخوانی بین دانش‌آموزان منعقد شده است.

لاهیجان پایتخت کتاب ایران می‌شود

در ادامه «اسماعیل میرغضنفری» با بیان اینکه کتاب یار مهربان است تصریح کرد: فرد که کتاب می‌خواند بعد از مدتی با محتوا و داستان کتاب همزاد پنداری می‌کند.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه مطالعه کتاب می‌تواند ما را به یک دنیای جدید ببرد خاطرنشان کرد: کتاب سبب می‌شود، مسیری حرکت کنیم که در رشد فردی و جمعی ما تاثیرگذار و موجب تعالی جامعه ‌شود.

وی با بیان اینکه یکی از تکالیف پیامبران الهی این بود که مردم زمان خود را از جهالت و گمراهی به وسیله کتاب نجات دهند و خداوند هم نزول آیات قرآن را با «اقرأ» شروع کرد اظهار کرد: کسانی که اهل مطالعه هستند یک آرامش درونی در آنها حاکم است.

میرغضنفری با بیان اینکه یکی از راه‌های رسیدن به آرامش مطالعه کتاب است، افزود: سال‌ها پیش دانشمندان دنیا به این نتیجه رسیدند که افراد صعب‌العلاج اگر شب قبل از عمل آیات قرآن گوش فرا دهند انرژی مضاعفی به آنها داده می‌شود.

فرماندار لاهیجان با بیان اینکه این شهرستان به دلیل سابقه غنی فرهنگی که دارد و با وجود بسیاری از نویسندگان و هنرمندان و شاعران در لاهیجان باید همواره از جهت فرهنگی و کتاب خوانی نیز پیشرو و زبانزد باشد گفت: لاهیجان قابلیت انتخاب به عنوان پایتخت کتاب ایران را داراست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز