خبرگزاری کار ایران

نورمحمدی به ایلنا خبر داد:

کمک محیط بانان به مناسب سازی زیستگاه پلنگ ایرانی در روزهای برفی

asdasd
کد خبر : ۸۶۳۳۰۱

رئیس اداره محیط زیست تربت حیدریه گفت: همزمان با بارش برف سنگین در اکثر نقاط استان از جمله تربت حیدریه و سفیدپوش شدن اکثر ارتفاعات این شهرستان، محیط بانان به مناسب سازی زیستگاه پلنگ ایرانی در روزهای برفی کمک می کنند.

داوود نورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در تربت‌حیدریه اظهارکرد: این روزها حیات وحش برای دسترسی به علوفه و دان دچار مشکل شده اند که از ساعات اولیه بعد از بارش‌ها با تلاش شبانه روزی محیط بانان تربت حیدریه مسیر و کریدورهای عبور و مرور حیات وحش بازگشایی شده و در مسیرهای صعب العبور تغذیه احشام با استفاده از افراد محلی و به صورت دستی انجام گرفته است.

وی افزود: محیط بانان نیروهای زحمتکش و بی ادعایی هستند که زحمات این عزیزان چندان دیده نمی‌شود؛ آنها برای حفاظت از مخلوقات خداوند و ذخایر ژنیتیکی این مرز و بوم در سخت ترین شرایط از جان و دل مایه گذاشته و می گذارند.

وی بیان کرد: در این چند روز با هماهنگی با چند تن از خیرین تربت حیدریه مقداری علوفه به ارزش ریالی ۶۰ میلیون نیز تهیه شد که در مناطقی از جمله منطقه سریشا یا همان منطقه شکار ممنوع ژرف توزیع شد.

بنا به اعلام نورمحمدی این منطقه وسعتی حدود ۵۸ هزار هکتار دارد و در بین سه شهرستان تربت حیدریه، زاوه و فریمان قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه یکی از بهترین زیستگاه های قوچ و میش اوریال در استان است که حدود ۲۲ درصد از وسعت این منطقه در شهرستان تربت حیدریه قرار دارد و پاسگاه محیط بانی سریشا با استقرار نیرو به صورت شبانه روزی به عنوان تنها پاسگاه محیط بانی منطقه مشغول فعالیت است. 

رئیس محیط زیست تربت حیدریه معتقد است که با توجه به ازدیاد جمعیت قوچ و میش، این منطقه تبدیل به یک زیستگاه دائمی برای پلنگ ایرانی شده که به تازگی بارها توسط مامورین و مردم محلی؛ پلنگ ها رویت شده اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز